Omikron Project
«Αυτοσχεδιασμοί
σε jazz μονοπάτια»
Σάββατο 25
Οκτωβρίου 2014, ώρα προσέλευσης 21:30
Ο πολυχώρος πολιτισμού «διέλευσις» φιλοξενεί τους Omikron Project από την Ολλανδία. Οι Omikron είναι ένα πολυμορφικό και
ευέλικτο σχήμα που, κατά εποχές, διαμορφώνεται από ντουέτο σε τρίο, κουαρτέτο,
κουιντέτο, κ.λπ., με τη συμμετοχή διαφόρων μουσικών και οργάνων. Η βασική ιδέα
είναι ο αυτοσχεδιασμός πάνω στην Jazz.
Σε αυτή την εκδήλωση το σχήμα θα πλαισιώνεται από
τους Νίκο Τσιλογιάννη στα κρουστά,
παλιό μας γνώριμο στην ελληνική μουσική σκηνή, από τις συνεργασίες του με Idols, Μπουρμπούλια, Διονύση Σαββόπουλο, Ντέμη Ρούσσο,
Παύλο Σιδηρόπουλο κλπ, τον συνθέτη Αλέξη
Δρόσο, από το Παρίσι, στο σαξόφωνο, τον Ντίνο Ζούμπερη στο μπάσο, γνωστό μας από το group «Κάτω απ’ το δέντρο» και τον Ολλανδό Henk Spies σε άλτο και τενόρο σαξόφωνο.
Η παρουσία των Omikron στην Ελλάδα ανοίγει έναν καινούριο δρόμο στα
μουσικά δεδομένα της jazz στη χώρα μας,
καθώς βασίζεται πάνω σε αυτοσχεδιασμούς και πειραματισμούς ήχων και οργάνων. Το
μέταλλο των κρουστών δένει με τα σαξόφωνα, φλερτάροντας με τον ηλεκτρονικό ήχο.
Λίγα λόγια για τους μουσικούς
Νίκος Τσιλογιάννης
Νίκος Τσιλογιάννης
Γεννιέται στην Αθήνα και η πρώτη του επαφή με τη μουσική γίνεται το 1963 με
πρώτο σχήμα τους Los Alegrinos. Μεταξύ 1964 και 1966 δημιουργεί το πρώτο επαγγελματικό
συγκρότημα, τους Idols, σε συνεργασία με τον Ντέμη Ρούσσο στο μπάσο, τον Αντώνη
Γιούλη στην κιθάρα, τον Ντίνο
Παπαβασιλείου στο πιάνο και τον Jo Michat. Μεταξύ 1968 και 1974 συνεργάζεται με τον Διονύση Σαββόπουλο στους δίσκους
«Μπάλος», «Περιβόλι του τρελού» και «Ζωντανοί στο Κύτταρο» (Μαύρη Θάλασσα) με
το μουσικό σχήμα Μπουρμπούλια, με
τον Τάκη Ανδρούτσο και τον Νίκο Δαπέρη, από τους Πελόμα Μποκιού,
στην κιθάρα και τον Βασίλη τον Ντάλα
στο μπάσο.
Το 1974 λήγει η συνεργασία με τον Διονύση Σαββόπουλο, ο Νίκος όμως μαζί με
τον Βασίλη Ντάλα, κρατάνε το όνομα του συγκροτήματος (Μπουρμπούλια) και σε συνεργάζονται με τον Παύλο Σιδηρόπουλο και τον Παντελή Δεληγιαννίδη, οι οποίοι είχαν τότε το συγκρότημα Δάμων και Φειδίας. Το 1976, ο Νίκος Τσιλογιάννης, αναχωρεί για την
Ολλανδία. Το ροκ ύφος της μουσικής του, μετά από μελέτη και αλλαγή τεχνικής,
περνάει στην Jazz.
Στην Ολλανδία δημιουργεί διάφορες jazz μπάντες (Nikos Tsilogiannis quintet, Nikos Tsilogiannis quartet, Kyklos, Second Circle, Pan project, Cubic Zero και Omikron project), με πολλαπλές συνεργασίες, με γνωστούς Ολλανδούς και
διεθνούς φήμης μουσικούς από την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το 1974, παράλληλα με τη μουσική, στην πτήση για Παρίσι, σε ένα μικρό
σημειωματάριο κάνει τα πρώτα του σκίτσα και ανακαλύπτει μια καινούρια μεγάλη
αγάπη, τη ζωγραφική. Η πρώτη του έκθεση γίνεται το 1980 στην βιβλιοθήκη της
Ουτρέχτης. Την ίδια εποχή ξεκινάει να παίζει με κατασκευές (ξύλο και relief), καθώς και αντικείμενα 3D (έπιπλα, αγάλματα κλπ). Εκθέτει στις γκαλερί Rudolf στο Άμστερνταμ, στην γκαλερί Art Love στην Ουτρέχτη και στην γκαλερί Moira, επίσης στην Ουτρέχτη. Στα πλαίσια της factional art της περιόδου του, εκθέτει σε Μασσαλία, Παρίσι,
Βρυξέλλες, Γερμανία κλπ. Στην Ελλάδα, το 2010 και 2013, στην γκαλερί Titanium (Γιαγιάννος).
Alexis Drossos
Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1959. Είναι συνθέτης και
σαξοφωνίστας. Με επιρροές από τη jazz, την ethnic μουσική και τη σύγχρονη ποίηση, η μουσική επικεντρώνεται
σε μελωδικούς αυτοσχεδιασμούς. Έχει
δισκογραφήσει με τον Eddy Louis, John Greaves, Denis Fournier, Salcedo, Lozt,
Wasa Buro. Έχει συμμετάσχει σε θεατρικά
έργα με τους Compagnie Quarks, Compagnie
Zorongo, Companie Erinna και έχει παίξει με δικά του groups, τους Data Error,
Article 2, Pan Project, Quorum, Tripstick.
Έχει συνθέσει τη μουσική σε μια φουτουριστική ταινία
σκηνοθετημένη από την Faïza Guène, σε συνεργασία με μουσικούς του
φλαμένγκο και γάλλους καλλιτέχνες. Άνοιξε νέους δρόμους στο μονοπάτι μεταξύ του
στίχου και του σαξόφωνου. Επανασυνδέθηκε με τις Μεσογειακές του ρίζες (καταγωγή
από Ελλάδα (Σκύρος) και Αίγυπτο (Αλεξάνδρεια), δια μέσου της δουλειάς του, με
τη συνεργασία του με τη Μαριάννα Γκέκα και τώρα με τους Omikron.
Ντίνος Ζούμπερης
Ο Ντίνος Ζούμπερης έπαιζε μπάσσο στο ιστορικό πανκ σχήμα
Αδιέξοδο, μετά βρέθηκε ιδρυτικό μέλος, κιθαρίστας και τραγουδιστής στους Ναυτία
και στους Ξεχασμένη Προφητεία. Ξαναβρέθηκε μπασσίστας στους Echo Tattoo & Thirty Ντέρτι και έκανε κι ένα πέρασμα-αστραπή από τους 667. Ενδιάμεσα
καταπιάστηκε με την ηχοληψία ως μαθητευόμενος στο "Αγροτικόν" του Ν. Παπάζογλου
και αργότερα συνεργάστηκε με διάφορα σχήματα και χώρους, ως παραγωγός και
ηχολήπτης (Deus Ex Machina, Εν Πλώ, Αν club κλπ). Παράλληλα ασχολήθηκε με την ηλεκτρονική μουσική ως
DJ και παραγωγός, αλλά και ως
διοργανωτής σε γνωστά clubs & festivals, εντός και εκτός Ελλάδος. Έχει επιμεληθεί τον ήχο σε
παραγωγές της κρατικής τηλεόρασης καθώς και σε ντοκυμαντέρ, βίντεο-κλίπς και
διαφημιστικά. Ενίοτε δε, αρθρογραφεί σχετικά με θέματα μουσικής τεχνολογίας
στον ειδικό τύπο. Είναι μέλος της Audio Engineering Society.
Τα τελευταία χρόνια έπαιξε μπάσσο και κρουστά με τους
Κάτω Από Το Δέντρο και με τον Δημήτρη Πουλικάκο, ενώ επιμελήθηκε ηχογραφήσεις
με τους Κάτω Από Το Δέντρο, Αχ. Περσίδη, Λάμπη Ξυλούρη, Δημ. Πουλικάκο και Αντ.
Παρίνι στο στούντιο Αιώρα.
Henk
Spies
Γεννήθηκε στην Ολλανδία το 1965. Παίζει σοπράνο και μπάσο
σαξόφωνο, εναλλάσσοντας τον ήχο των ακουστικών οργάνων με τη χρήση των
ηλεκτρονικών. Ο Henk αρέσκεται στο να συνδυάζει τη free jazz με τη folk
μουσική, πειραματικές φόρμες με αναγνωρίσιμες μελωδίες και funky νότες. Ως
μουσικό θα τον χαρακτηρίζαμε αυτοδίδακτο, αλλά τυπικά έχει δεχτεί μαθήματα και
επιρροές από τον Steve Lacy. Διευθύνει το δικό του συγκρότημα "Going
Down", ένα punky trio, παντρεύοντας τους αέρινους ήχους της άρπας με
ηλεκτρονικούς. Με το συγκρότημα αυτό ηχογράφησε δύο cd, με τη συμμετοχή
Ολλανδών και διεθνούς φήμης μουσικών σε διαφορετικά σχήματα, με τεράστιο
μουσικό εύρος, από πειραματική μουσική στη jazz, zydeco και διαφορετικά είδη
folk μουσικής. Αυτή τη στιγμή παίζει με τους Carlama Orkestar and Barana big
band και ταυτόχρονα με τον Νίκο Τσιλογιάννη, με τον οποιό η γνωριμία του
ξεκινάει εδώ και 20 χρόνια. Στους Omikron παίζει σοπράνο σαξόφωνο σε συνδυασμό
με κάποια ηλεκτρονικά εφέ, που του επιτρέπουν να αλλάζει ρόλους ανάμεσα στη
μελωδία και τις μπάσες μουσικές υποκρούσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου