13/5/20

Ποσειδώνας και τρόποι έκφρασης!



Ποσειδώνας και τρόποι έκφρασης




Ποσειδώνας & αρχαία ελληνική Ποσειδῶν (ασυναίρετο Ποσειδάων) < πόσις + δα / γῆ, "κύριος της γης"
Στην ελληνική μυθολογία ο Ποσειδώνας (αρχ. ελλην. Ποσειδῶν) είναι ένας από τους κύριους Ολύμπιους Θεούς, ο υπέρτατος θεός των υδάτων, (λιμνών, ποταμών, πηγών) και κατ' επέκταση της θάλασσας (εξ ου και Πελαγαίος καλούμενος).

Ο Ποσειδώνας φερόμενος ως γιος του Κρόνου και της Ρέας,  είχε υποστεί και αυτός ως νεογνό την τραγική τύχη των αδελφών του, δηλαδή της κατάποσής του από τον πατέρα του.



Κυριότερο σύμβολο - έμβλημα του Ποσειδώνα είναι το τρίαιχμο (= με τρεις αιχμές), ή τριαινοφόρο δόρυ ή απλούστερα η τρίαινα, που αποτελούσε ταυτόχρονα σκήπτρο αναγνώρισης αλλά και μέσον ή όπλο επιβολής της θελήσεώς του. Με αυτή, κεντρίζοντας ανάλογα τη θάλασσα ή βράχους, προκαλούσε θεομηνίες, τρικυμίες, σεισμούς, καταποντισμούς, ηφαιστειακές εκρήξεις κ.λ.π. αλλά και αντίστροφα γαλήνη, ηρεμία, στερεότητα μέχρι και ανάδυση στεριάς, ή ανάβλυση υδάτων, εξ ου και το παράγωγο ρήμα τριαινόω (= διασείω, κινώ, αναδεύω, ανασκάπτω, ανατρέπω, καταρρίπτω, κ.λ.π. πάντα με χρήση τρίαινας).
Άλλα σύμβολά του Ποσειδώνα ήταν ο ταύρος (ιδιαίτερα επί των ποταμών), ο ίππος, και ο δελφίν ή δελφίνι, (και τα τρία αρσενικού γένους, δισύλλαβα), όπως αυτά καθιερώθηκαν ιερά ζώα του, από την εκάστοτε όψη της κατάστασης της θάλασσας.

O C.G.Jung μας ενημερώνει ό,τι ο Ποσειδώνας δεν είναι το σύμβολο του εσωτερικού λογοκριτή που μας ωθεί να παράγουμε υπερβατικές εικόνες (της λύτρωσης). Είναι η ίδια η ασυνείδητη ψυχή, η οποία επιδιώκει, να μεταμορφώσει τη δική της μεσολαβητική επιρροή …των συμβόλων που δημιουργεί. Είναι η μετατροπή της πρώτης ΄΄λιμνοθάλασσας΄΄ σε έργο λατρευτικής τέχνης… του ευγενικού ανθρωπιστικού ιδεώδους, της θαυμαστικής αξιοπρέπειας,  της ιερής ιεροσύνης, και της εναρκτήριας εργασίας της ΄΄στροφής΄΄, που μπορεί να οδηγήσει σε ΄΄ανθρώπινο χρυσό΄΄.

Δηλαδή, η εξέλιξη της μορφής, της έκφρασης και της συνείδησης. Το όργανο αυτής της μεταμόρφωσης, είναι αυτή η ΄΄αιώνια αόριστη΄΄ ικανότητα που ονομάζουμε ΦΑΝΤΑΣΙΑ. Έτσι λοιπόν, ο Ποσειδώνας, είναι ο ΄΄δείκτης΄΄ για τον ποιητή, τον μυθιστοριογράφο, τον ζωγράφο, τον μουσικό και τον δραματουργό, καθώς επίσης (με την άπειρη φαντασία που έχει), τα σπουδαία μυθικά αναγνώσματα …που όλοι λίγο ή πολύ γνωρίζουμε. Παράλληλα, εκφράζει διάφορες θεραπευτικές μεθόδους, γιατί με τη λαχτάρα της λύτρωσης που έχει, αναπόφευκτα συντονίζεται … με διάφορες μορφές θεραπείας και ρύθμισης (κυρίως ενεργειακού τύπου).  Δηλαδή ό,τι οι θεραπευτικές δυνάμεις του Ποσειδώνα, μας θυμίζουν τις πρακτικές, της πρωτόγονης Ιατρικής θεραπείας.

Η τέχνη και η μαγεία είναι στενά συνδεδεμένα με τον Ποσειδώνα. Η δύναμη του να δημιουργεί κόσμους από το φευγαλέο υλικό της φαντασίας, είναι μια πράξη ενός πολυάριθμου στοιχείου που εκπροσωπεί. Το μυστήριο της δημιουργικής του δύναμης, αυξάνεται από την ικανότητα του, να κάνει κάτι από το τίποτα. Η τέχνη, φαίνεται ότι είναι σαν τον Ποσειδώνα. Αόριστη, ανατρεπτική, μαγική και πεισματικά ανθεκτική στο να εξημερωθεί. Γενικά, στην αστρολογική ερμηνεία, του προσδίδουμε κάποια σημαντική σχέση με όλα τα είδη (της τέχνης). Μερικοί αστρολόγοι, ορίζουν τον Ποσειδώνα ως τον πλανήτη της δημιουργικής φαντασίας, υπονοώντας ό,τι όσοι έχουν ισχυρό Ποσειδώνα στο διάγραμμα της γέννησης, είναι σε θέση να είναι πραγματικά δημιουργικοί.

Ως έμπνευση, κατέχει έναν ξεχωριστό και διφορούμενο ρόλο στον μύθο. Μας θυμίζει τον μυστηριακό προφήτη, που βρίσκεται εκτός κλασσικού νόμου. Κάποιες άλλες φορές, μοιάζει με το θύμα της ανθρώπινης βούλησης και ίσως κάποιες άλλες, με το ΄΄νέκταρ΄΄ της θεϊκής ανατροφής.

Ένας κυρίαρχος Ποσειδώνας στο ωροσκόπιο γέννησης, αντικατοπτρίζει μια ιδιαίτερη δεκτικότητα, που σε ορισμένα βαθύτερα συναισθήματα και εικόνες, δείχνει να συνδέονται με τα ΄΄θέματα΄΄ …της επιστροφής στην πηγή. Ο πραγματικός ρόλος του Ποσειδώνα, είναι στη δημιουργική διαδικασία. Μπορεί να συνδεθεί με οτιδήποτε.


Εάν οι ικανότητες του ενθαρρυνθούν συνειδητά,
τότε θα αναπτυχθούν με τρόπους εποικοδομητικούς και όχι καταστροφικούς.

Το βρέφος, αφήνει σταδιακά τη ψυχική του σύντηξη με τη μητέρα και αρχίζει να λειτουργεί ανεξάρτητα. Η φαντασία, εξυπηρετεί έναν μεταβατικό σκοπό, που γεμίζει το σκοτεινό κενό, μεταξύ της ασφάλειας
(της αγκαλιάς) της μητέρας και της μοναχικής τρομακτικής αυτόνομης ύπαρξης, δημιουργώντας εικόνες, που δημιουργούν τη γέφυρα μεταξύ των δύο. Είναι αυτό, που η ψυχολογία ονομάζει το μεταβατικό αντικείμενο - η κουδουνίστρα, το νυχτερινό φως, το χαριτωμένο παιχνίδι - παίρνει ένα μικρό μέρος της επαφής, που όταν είναι συνδυασμένο με τη φαντασία, επιτρέπει στο παιδί, να επιβιώσει ΄΄μόνο΄΄ του από τη σκοτεινή νύχτα.

Από ένα άλλο επίπεδο, μπορούμε να δούμε τον Ποσειδώνα ΄΄κανάλι΄΄… να είναι ένα δημοφιλές πνευματικό φαινόμενο. Περιλαμβάνει τη μετάδοση της διδασκαλίας- σοφίας από άλλα επίπεδα, που γενικά θεωρούνται ως υψηλότερα. Για παράδειγμα, τη διοχέτευση τους από τα ακασικά αρχεία, ή από τη μνήμη της φύσης.

Οι διδαχές της σοφίας που αποκτώνται, σχηματίζουν ένα πιο αναγνωρισμένο σώμα συλλογικής διδασκαλίας, διότι μέσα από το διοχετευόμενο μήνυμα, ένας συγκεκριμένος άνθρωπος, δίνει με θαυμασμό, μια νέα και πιο φωτισμένη όραση στον πνευματικό δρόμο. Κάποιες φορές ισχυρίζεται ό,τι αντλεί γνώση, από έναν κόσμο που δεν βλέπει, αλλά απλά διαισθάνεται.

Ο καλλιτέχνης, εμφανίζει αυτή τη δόνηση, μέσω μια ιδέας ή μέσω μιας εικόνας.

Πολλοί συγγραφείς, ζωγράφοι γλύπτες, και μουσικοί, περιγράφουν την περίεργη αίσθηση ό,τι ένα έργο δημιουργεί τον εαυτό του …και ότι όλοι οι συμμετέχοντες, είναι απλώς ακροατές. (ακόμη και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες).  Σαν κάτι, που καθαρίζει …και πηγάζει ή έρχεται από κάπου αλλού. (είτε υποσυνείδητο, είτε σύμπαν).

O Wolfgang Amadeus Mozart, έμοιαζε …σαν κάτι να του υπαγορεύει.  Άκουγε τη μουσική στο μυαλό του και όχι στο σώμα του. Ανακάλυψε το πιάνο στα τρία και στα τέσσερα το βιολί. Έπαιζε άψογα, δίχως να έχει διδαχθεί το όργανο. Στα τέσσερα συνέθεσε το πρώτο του κονσέρτο για πιάνο. Η έντονη παρουσία του Ποσειδώνα (από άποψης σφήνας με τα φώτα του και όχι μόνο…), στον χάρτη του, σηματοδοτεί το τεράστιο ταλέντο του. Η κυκλική μετάθεση Ήλιου-Ουρανού-και Ποσειδώνα (στον δημιουργικό-καινοτόμο άξονα Λέοντα-Υδροχόου αλλά και Ιχθύων), δείχνει την εκ γενετής σφραγίδα!

Μερικές φορές ο Schumann, έγραφε σε κατάσταση έκστασης και πίστευε ότι τα πνεύματα του Schubert και του Mendelssohn του έδωσαν μουσικά θέματα στα όνειρά του. (Κάποιες φορές, ο καλλιτέχνης θα αποδώσει μια θεϊκή πηγή, στην αυτόνομη δημιουργική δύναμη που εργάζεται μέσα από τα ανθρώπινα μάτια του, τα αυτιά του αλλά και τα χέρια του).

Η σχέση του Ποσειδώνα με τον καλλιτέχνη, διερευνάται πολύ στα ωροσκόπια. Αλλά εδώ είναι σημαντικό, να σχολιάσουμε τη στενή σχέση, μεταξύ πνευματικής διοχέτευσης-καλλιτεχνικής δημιουργικότητας. Ο Ποσειδώνας στον 10 οίκο, δείχνει μια έμφαση στα θέματα του, …και παράλληλα την ανάγκη να καταθέσει έργο στην κοινωνία, ή, η κοινωνία να ΄΄απαιτήσει΄΄  έργο, από το ίδιο το άτομο!

Στην αυτοβιογραφία της, η Bailey περιγράφει την πρώτη της εμπειρία με τον Θιβετιανό δάσκαλο: ΄΄Άκουσα ότι ήταν μια ξεκάθαρη μουσική, που ακουγόταν από τον ουρανό, αλλά και συγχρόνως μέσα από το λόφο και μέσα μου. Και τότε μία φωνή είπε. ΄΄ Υπάρχουν μερικά βιβλία, που θα πρέπει να γράψετε για το κοινό. Μπορείτε να τα γράψετε; Και είπα, σίγουρα όχι. Δεν είμαι ψυχική και εγώ δεν θέλω να κάνω κάτι τέτοιο΄΄.

Μετά από μια δεύτερη προσπάθεια, δήλωσε ότι τελικά συμφώνησε να δοκιμάσει και έλαβε τα πρώτα κεφάλαια: ΄΄Αυτή η εργασία που κάνω, (είπε) σε καμία περίπτωση, δεν  σχετίζεται με την αυτόματη γραφή. Υποθέτω ότι είναι μια στάση προθέσεως και θετικής προσοχής. Παραμένω σε πλήρη έλεγχο, όλων των αισθήσεων της αντίληψης ... Απλά ακούω …και παίρνω κάτω τα λόγια που ακούω, και καταγράφω τις σκέψεις που πέφτουν μία προς μία στο μυαλό μου. Ποτέ δεν άλλαξα τίποτα …που μου έδωσε ο Θιβετανός. Αν κάποτε έκανα κάτι τέτοιο, δεν θα μου υπαγόρευε ξανά.΄΄

Παρατηρώντας το αστρολογικό αποτύπωμα της Bailey, διακρίνουμε ότι η κυβερνήτης του 3ου οίκου Ερμής, βρίσκεται στο ζώδιο της παγκόσμιας μνήμης Καρκίνο (στον 12ο), σχηματίζοντας όψη εξαγώνου με τον Ποσειδώνα στον Ταύρο στον 10ο οίκο. Ο Ερμής-Ποσειδώνας, είναι η πιο επιθυμητή όψη από άποψη συνέργειας, …για ΄΄πληροφορίες΄΄ λιγότερο συνηθισμένες. Πληροφορίες, που αναζητούν άσκηση-καλλιέργεια λόγω εξαγώνου, που πρέπει όμως να κατατεθούν στο 10ο οίκο, (κοινωνία) λόγω συνέργειας με τον Ποσειδώνα. Επίσης αξιοσημείωτο είναι ότι ο Ποσειδώνας έρχεται από τον 9ο οίκο, δηλαδή, τον οίκο  των πνευματικών οδηγών κάθε τύπου, αλλά και τον οίκο της φιλοσοφικής διάθεσης σε κάθε επίπεδο!    

Εν κατακλείδι, ο Ποσειδώνας είναι ο κυρίαρχος του μαγνητισμού, του μυστικισμού, του μυστηρίου, της ψευδαίσθησης, της αφάνειας. Είναι ευαίσθητο άτομο, με ισχυρές παραψυχικές ικανότητες. Η αγάπη του αποτελείται από καθαρή και αγνή συμπάθεια, επειδή αντιλαμβάνεται τον κοινό ιστό …που συνδέει τα πάντα με το σύμπαν!

Είναι ικανός να δημιουργεί ψευδαισθήσεις. Είναι ο κυρίαρχος (της διεργασίας) της ψυχολογικής προβολής. Γνωρίζει καλά τις κινήσεις του Ιερού Χορού, που προσελκύουν εντός του γήινου επιπέδου, ενέργειες και συμπαντικούς μορφότυπους συμπεριφοράς, από άλλες διαστάσεις. Είναι φύσει μουσικός, ποιητής, χορευτής, σκηνοθέτης, διορατικός μύστης, δημιουργός φαντασιώσεων. Η πληροφόρηση προσάγεται σ’ αυτόν με τη μορφή των αισθημάτων και των εικόνων-ήχων, καθώς αισθάνεται τα πάντα.

Τείνει να είναι εξαιρετικά ευαίσθητος στο φως και τις ακτινοβολίες και πρέπει να προστατεύει τα  μάτια του. Χρειάζεται επίσης να κάνει συχνά λουτρά-ντους, αμέσως μόλις αισθανθεί κατάπτωση. Το νερό, ενεργεί σαν παράγοντας ταχείας κάθαρσης της αύρας του.

Περιοδικά, χρειάζεται φυσική απομόνωση, προκειμένου να διατηρεί εστιασμένη τη συνειδητότητά του …και αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το επιτύχει, τότε η παρακαλούθηση, επί παραδείγματι, μιας οποιαδήποτε ταινίας στο κινηματογράφο, θα του επιτρέψει τη κάλυψη αυτής της ανάγκης του. 

Η αντίστασή του στη συνειδητοποίηση των ικανοτήτων του, λαμβάνει τις μορφές της χαλαρότητας, της διάχυσης, της υπέρ-ευαισθησίας, της σύγχυσης, της θολερότητας, της αποπλάνησης, της εξαπάτησης, της αφηρημάδας, του μαζοχισμού, της τάσης για φυγή, αλλά και της αφέλειας, του εκφυλισμού, του εθισμού, όπως και της ψυχολογικής αδυναμίας, του διασκορπισμού, της απομυθοποίησης, της αυτοαπομόνωσης, της έλλειψης πρακτικού πνεύματος και της διαμόρφωσης νοοτροπίας θύματος.

 ‘Oταν ο Ποσειδώνας πρωτοεμφανίστηκε από τον αστρονόμο J.G.Galle, στις 23 Σεπτεμβρίου 1846, ήταν σε επαφή με τον Κρόνο στην 25η μοίρα του Υδροχόου. Κάποιοι  αστρολόγοι, βρίσκουν αυτή τη στιγμή εξαιρετικά ιδιαίτερη, καθώς ο Κρόνος, παραδοσιακά, κυβερνά την αρχή της αγκυροβόλησης ιδεών, συναισθημάτων και εικόνων σε συγκεκριμένη μορφή. Αλλά αυτή η σχέση του Κρόνου-Ποσειδώνα, σήμαινε και κάτι περισσότερο. Τη μετάβαση από την αγροτική στην αστική ζωή!



(Κρόνος/Ποσειδώνας σε απόλυτο εξάγωνο με τον Πλούτωνα)

Ο Κρόνος – Ποσειδώνας, (σύνοδος στον Υδροχόο, λόγω ημέρας ανακάλυψης), μπορεί να έχει ισχυρές πολιτικές απόψεις προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά, …και αντιλαμβάνεται τον εχθρό σε παγκόσμια κλίμακα. Στα αστρολογικά και ψυχολογικά πεδία, μπορεί κάποιος να δει τους πλανήτες, να παρατάσσονται σε δυναμικό σχηματισμό μάχης, …υποστηρίζοντας φιλοσοφικούς λόγους. Το αν θα παράξουν έργο ή όχι, θα εξαρτηθεί αποκλειστικά από τη φαντασία, την ωριμότητα, την εμπειρία, τη χρονική περίοδο, και τις συνθήκες. Σε ένα ατομικό ωροσκόπιο, θα παίξει ρόλο, η αυτογνωσιακή ικανότητα του κατόχου. (Είτε σε συλλογικό, είτε σε κοινωνικό ή ατομικό επίπεδο).

Οι αρνητικές και οι θετικές εκδηλώσεις του Ποσειδώνα

θα μπορούσαν να οριστούν ως εξής:


Κριός: Του πνεύματος της μάχης, της ελευθερίας, της θέλησης. 
-Αδύναμο εγώ, έλειψη διεκδικήσεων.

Ταύρος: Της παράδοσης, της πνευματικής ασφάλειας, του αισθησιασμού. 
-Στη θέσπιση ορίων, αίσθημα ανασφάλειας.    
                                                                                                                          
Δίδυμοι: Της εμπνευσμένης αντίληψης, της αρμονικής σύνδεσης, της φαντασίας σε συνδυασμό με τη διανόηση. 
-Περιορισμένες διανοητικές ικανότητες, θολούρα, μη ρεαλιστική σκέψη. 

Καρκίνος: Της μητρότητας, της οικογένειας, της θέρμης, του ρομαντισμού.
-Αδύναμο συναίσθημα ασφάλειας, δυσπιστία στον συναισθηματικό κόσμο. 

Λέων: Των παραδειγμάτων προς μίμηση, της πολυτέλειας του σνομπισμού, του υπερανθρώπου.
-Αδύναμο εγώ, έλλειψη αυτοπεποίθησης. 

Παρθένος: Της τάξης, της πρακτικότητας, της χρησιμότητας, της συνείδησης της αξίας της υγείας. 
-Αδύναμη τάξη, δυσκολίες διάκρισης.

 Ζυγός: Της ειρήνης, της αγάπης και της τέχνης.
-Περιορισμένη ικανότητα δέσμευσης, σε μια σχέση έλλειψης καλού γούστου. 

Σκορπιός: Των αρχαϊκών δυνάμεων, της μαγείας και της σεξουαλικότητας.
-Ρηχή έκφρασης πάθους, αδυναμία. 

Τοξότης:  Της ευγενικής σκέψης, της ηθικής κατανόησης των αξιών.
-Αδύνατη πίστη και νεφελώδης αναζήτηση νοημάτων. 

Αιγόκερως: Της τάξης, του νόμου, του καθήκοντος και της συνείδησης των ευθυνών
-Ανευθυνότητα. 

Υδροχόος: Της ισότητας, της ελευθερίας, της αδελφοσύνης όλων των ανθρώπων.                                                                                              -Νεφελώδεις ατομικές συνειδήσεις. 

Ιχθύες: Της αυτοθυσίας, της αγάπης για τον πλησίον, του μυστικισμού.
-Θολή αντίληψη της πραγματικότητας. 



Κωνσταντίνα Βλαχοπούλου,
Αντιπρόεδρος ΠΑ.ΣΥ.Φ.Α.
Reiki Master Teacher, Ερευνήτρια




Βιβλιογραφία-Σημειώσεις:

ü  C.G. Jung, Collected Works, Symbols of Transformation
ü  S. H. Hooke, Middle Eastern Mythology
ü  Robert A. Johnson,  The Psychology of Romantic Love
ü  Wikipedia
ü  Το Κλειδί της Αστρολογίας,  Εκδόσεις Δίδυμοι
ü  Σημείωσεις από Αστρώον Σπουδαστήριο Συμβολισμών
ü  Bailey Alice A. Autobiography
ü  New Age Astrology, τεύχος 13




Με Χαρά, 
Για το Kifissia Radio













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου