''Ουρανοκατέβατοι''

Γιατί ουρανοκατέβατοι; Ουρανοκατέβατοι γιατί ο κόσμος και οι άνθρωποι μερικές φορές μας φαίνονται παράξενοι κι η ζωή μας προσγειώνει σε μια καθημερινότητα, που καθόλου δεν μας αντιπροσωπεύει. Ουρανοκατέβατοι καθώς θαυμάζοντας το σύμπαν, ευχόμαστε να γίνουμε μέρος της μαγείας του, νιώθουμε την ανάγκη να ζήσουμε τα όνειρα, τις επιθυμίες μας και το μυστήριο του κόσμου. Μαζί θέλουμε να προβληματιστούμε και να συζητήσουμε σχετικά με την αστρολογία και τον κόσμο, την ποιότητα ζωής μας (κοινωνία, περιβάλλον, υγεία, κ.ά.) και να ανταλλάξουμε σκέψεις ελεύθερα, υπεύθυνα, δημιουργικά. Οι ιδέες μας μπροστά στο μυστήριο του κόσμου. Εξάλλου ... “A single idea / the sudden flash of a thought / may be worth a million dollars....and a wonderful life”. (Ερμής/Ποσειδώνας);

14/10/16

''Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΞΕΝΟΣ'' Σάββατο,15/10/2016, Θέατρο Παπαδημητρίου,Χαλκίδα!


«Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΞΕΝΟΣ»

   Το ντοκυμαντέρ "Ο Δικός μας Ξένος" προβάλλεται
στο DOCFEST 2016 της Χαλκίδας.

Το Σάββατο 15 Οκτώβρη στις 10:55' στο Θέατρο Παπαδημητρίου.





Ο Άθλος του Ηρακλή στον Ζυγό !


''Η Σύλληψη του Ερυμάνθιου Κάπρου''


Ο Ζυγός, είναι ένα από τα δυσκολότερα ζώδια στην κατανόηση.
Είναι το 1ο ζώδιο που δεν έχει ανθρώπινο ή ζωικό σύμβολο. 


Ο Ζυγός εύκολα κλείνει στη μια ή την άλλη πλευρά, αλλά το μεσαίο σημείο στο οποίο υπάρχει ισορροπία, παραμένει αναλλοίωτο. Είναι το σημείο της ισορροπίας, το ασφαλές καταφύγιο που δεν μπορούν να απειλήσουν ποτέ οι κυμαινόμενες σκιές των γήινων αναστατώσεων και καταστροφών.

Προτού ο Ηρακλής συλλάβει τον Ερυμάνθιο κάπρο, κάθισε στο τραπέζι του Κένταυρου Φώλου και ήπιε μεθυστικό κρασί. (Εκείνη τη στιγμή ήταν η ψυχή της ευθυμίας που ζητά και βρίσκει ηδονή). Για τον Ηρακλή και για όλους όσους αναλαμβάνουν τον άθλο που πρέπει να ''ολοκληρωθεί'' στο Ζυγό, ... οι αναθυμιάσεις της ηδονής πρέπει να διαλυθούν πριν επιχειρηθεί το μεγάλο έργο της αυτοκυριαρχίας, δηλαδή της σύλληψης του κάπρου.

Έχουμε τρία μεγάλα ζητήματα στον κόσμο σήμερα. Το ένα είναι το σεξουαλικό ζήτημα,
το άλλο το ζήτημα των χρημάτων και το τρίτο  η μόλυνση.
Ο καθαρισμός και η εξισορρόπηση, μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του εξαγνισμού της ψυχικής μας φύσης.


Σας περιμένουμε το Σάββατο 15 Οκτωβρίου στις 19.00,
Για περαιτέρω ανάλυση 
του άθλου.


Διάρκεια 2 ώρες.

Κόστος 15 ευρώ.

Εισηγήτριες Κωνσταντίνα  Βλαχοπούλου, Ιωάννα Σοφού.

Διεύθυνση: Κέντρο Φαέθων, Ήβης 25 Ψυρρή.

Δηλώσεις συμμετοχής: 2130099902, 6949898709, 6974331533.



Τα εννέα είδη νοημοσύνης και πώς διακρίνονται !



Το 1983 ο Howard Gardner στο βιβλίο του «Frames of Mind», διατύπωσε τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, σύμφωνα με την οποία η νοημοσύνη κάθε ανθρώπου χωρίζεται σε εννιά (τουλάχιστον) τομείς, οι οποίοι εδράζουν σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου.
Σαφώς και τα εννιά είδη είναι σημαντικά, και συνεργάζονται, αλλά κάθε άνθρωπος έχει έναν διαφορετικό «χάρτη κατανομής» ευφυΐας, και αυτό τον κάνει τόσο διαφορετικό. Η ευφυΐα μας (ή οι ευφυΐες μας) δεν είναι κάτι παγιωμένο, αλλά αναπτύσσεται όσο μαθαίνουμε και «δουλεύουμε» με αυτήν (αυτές).

Αρχικά ο Gardner είχε ξεχωρίσει επτά είδη νοημοσύνης, αλλά σε επόμενα βιβλία του πρόσθεσε άλλες δύο φτάνοντας τις εννέα. Σε αυτές λίγο αργότερα προστέθηκε και η συναισθηματική νοημοσύνη που έτυχε ευρείας αποδοχής. Δείτε τα εννέα είδη νοημοσύνης όπως τα δημοσιεύει το sanejoker:

1) Λεκτική / γλωσσική νοημοσύνη (Verbal Linguistic Intelligence)

Αυτή έχει να κάνει με την ικανότητα στο γραπτό και το προφορικό λόγο (και ίσως μετά από λίγο καιρό να προκύψουν δύο είδη νοημοσύνης από αυτήν), στην εκμάθηση γλωσσών, στην απομνημόνευση λέξεων και εννοιών, καθώς και στην κατανόηση των λεπτών διαφορών ανάμεσα στις έννοιες και την αφήγηση ιστοριών.
Ρήτορες και πολιτικοί, δικηγόροι και φιλόσοφοι, ποιητές, συγγραφείς και φιλόλογοι, την κατέχουν στον ύψιστο βαθμό. Οι εξαιρέσεις, όπως ο Γεώργιος Α. Παπανδρέου, επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Παραδείγματα ανθρώπων με υψηλό δείκτη γλωσσικής νοημοσύνης: Δημοσθένης, Λυσίας, Σαίξπηρ, Τζόις, Ελύτης.

2) Λογικό-μαθηματική νοημοσύνη (Logical- Mathematical Intelligence)

Αυτοί οι άνθρωποι κατανοούν καλύτερα όχι μόνο τους αριθμούς, αλλά και τις σχέσεις ανάμεσα στα φαινόμενα, φυσικά, κοινωνικά, οικονομικά. Έχουν ιδιαίτερες ικανότητες συλλογισμού πάνω στο ειδικό και την αναγωγή του στο γενικό, και μπορούν να πειραματίζονται με απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο.

Στη σημερινή εποχή θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε και τεχνοκράτες, αφού νοιάζονται μόνο για τους αριθμούς και το χειρισμό αντικειμένων και συμβόλων, και δε δίνουν δεκάρα τσακιστή για τα συναισθήματα και τα πάθη –των ανθρώπων και των εθνών.

Παραδείγματα ανθρώπων με υψηλό λογικομαθηματική νοημοσύνη: Αρχιμήδης, Νεύτωνας.

3) Σωματική-κιναισθητική νοημοσύνη (Bodily-Kinesthetic Intelligence)

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νοημοσύνης είναι οι χρυσαυγίτες και ο Μπρους Λη. Ξέρουν να χειρίζονται πολύ καλά το σώμα τους και να δέρνουν όποιον βρεθεί μπροστά τους.

Αν όμως ξεφύγουμε από την πολιτική, θα δούμε ότι οι αθλητές, οι χορευτές και... οι ηθοποιοί (όσο παράδοξο και να φαίνεται αυτό) είναι οι πρωταθλητές της κιναισθητικής νοημοσύνης.

Οι «κιναισθητικοί» άνθρωποι είναι, πιθανότατα, οι πιο παρεξηγημένοι. Ειδικά ως παιδιά, που δεν αντέχουν δευτερόλεπτο να κάθονται στην καρέκλα και απεχθάνονται το διάβασμα. Οι δάσκαλοι τους αντιμετωπίζουν ως τα στουρνάρια της τάξης και οι γονείς τους απογοητεύονται που το παιδί τους «δεν τα παίρνει τα γράμματα». Αλλά αν αφεθούν σε ανοιχτό χώρο κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει.

Δεν είναι παράξενο που κάποιοι από τους πιο γνωστούς Αμερικανούς ηθοποιούς, όπως ο Μάρλον Μπράντο, ο Αλ Πατσίνο και ο Τζόνι Ντεπ, ποτέ δεν τέλειωσαν το σχολείο.

4) Μουσική νοημοσύνη (musical intelligence)

Γι' αυτή δε χρειάζεται να πούμε πολλά. Οι άνθρωποι που την έχουν σε υψηλό βαθμό ξεχωρίζουν από την παιδική τους ηλικία και συνήθως γίνονται μονομανείς –όχι άδικα, αφού η μουσική είναι η ύψιστη μορφή ανθρώπινης τέχνης, όπως λένε κάποιοι.
Ο Μότσαρτ είναι το απόλυτο παράδειγμα μουσικής μεγαλοφυΐας, αλλά αν παρατηρήσεις τα χέρια του Στίβι Γουόντερ ή του Glenn Gould καθώς παίζουν, μπορείς να συμπεράνεις ότι κατέχουν και υψηλή κιναισθητική νοημοσύνη.

Όπως προείπαμε τα είδη νοημοσύνης συνεργάζονται και συνυπάρχουν: Μουσική-ρυθμός, μουσική-μαθηματικά.

5) Διαπροσωπική νοημοσύνη (interpersonal intelligence)

Αυτή δε χρειάζεται ορισμούς. Αρκεί να αναφέρουμε δύο άτομα που την είχαν στον ύψιστο βαθμό: Μαχάτμα Γκάντι, Αδόλφος Χίτλερ.

Είναι η νοημοσύνη της ηγεσίας. Να καταλαβαίνεις τους άλλους και να τους ωθείς για να εκφράσουν το χειρότερο ή τον καλύτερο τους εαυτό. Υψηλή διαπροσωπική νοημοσύνη έχει και ο πωλητής που σε κάνει να αγοράσεις ό,τι εκείνος θέλει, καθώς και ο δάσκαλος που καταφέρνει να διαμορφώσει προσωπικότητες.

6) Ενδοπροσωπική νοημοσύνη (Intrapersonal intelligence)

Αυτή είναι η ικανότητα της προσωπικής γνώσης, της αυτογνωσίας, του «γνώθι σαυτόν». Συνήθως πρόκειται για άτομα εσωστρεφή που προτιμούν να εργάζονται ατομικά. Είναι σχολαστικά και εμβαθύνουν στα πάντα με ενοχλητική αυταρέσκεια. Μαθαίνουν καλύτερα όταν επικεντρώνονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα μόνοι τους και είναι τελειομανείς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του ανθρώπου είναι ο Σίγκμουντ Φρόιντ.

7) Χωρική νοημοσύνη (spatial intelligence)

Τα άτομα με χωρική νοημοσύνη μπορούν να παρατηρούν και να χειρίζονται τάσεις, ισορροπίες και συνθέσεις. Έχουν πολύ καλό προσανατολισμό στο χώρο και προσαρμόζονται άμεσα στις αλλαγές του περιβάλλοντος χώρου.
Και ενώ οι άντρες θεωρούνται καλύτεροι οδηγοί και πιλότοι, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο, αφού δεν υπάρχει άντρας που να θυμάται που άφησε τις παντόφλες του.

Οι «χωρικοί» λειτουργούν οπτικά και παραστατικά, με καλλιτεχνικές τάσεις και πολύ συχνά μπορούν να θεωρούν τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνιά.
Παραδείγματα ανθρώπων με αυξημένη αυτού του είδους την νοημοσύνη είναι ο Πικάσο, ο Ροντέν, ο Αϊζενστάιν και ο Ταραντίνο.

8) Υπαρξιακή νοημοσύνη (existential Intelligence)

Αυτή την νοημοσύνη κατέχουν οι άνθρωποι που προβληματίζονται με τα θέματα ύπαρξης και ανυπαρξίας, καλού και κακού, σωστού και λάθους, με μια σταθερή τάση να διευρύνουν τα πλαίσια της ανθρώπινης σκέψης.
Χαρακτηριστικοί τύποι ατόμων με υψηλή υπαρξιακή νοημοσύνη είναι ο Σωκράτης και ο Κομφούκιος.

9) Φυσιοκρατική νοημοσύνη (Naturalistic intelligence)

Είναι η νεότερη νοημοσύνη, η οποία προστέθηκε στη θεωρία το 1993. Αλλά θεωρείται ως η πιο αρχαία, αφού συνδέεται με την ικανότητα των προϊστορικών προγόνων μας, να διαχωρίζουν τα βρώσιμα από τα δηλητηριώδη φυτά και να μαθαίνουν για τη φύση που τους περιβάλλει.

Οι «φυσιοκράτες» είναι πρακτικοί άνθρωποι που αρέσκονται στις συλλογές και στην άμεση επαφή με το φυσικό κόσμο. Πολύ καλοί ως μάγειρες και ως χημικοί, αφού «διαισθάνονται» και γνωρίζουν τη φύση κάθε υλικού. Πάντα φιλόζωοι –εκτός κι αν είναι κυνηγοί- μπορούν να καταλάβουν πιο γρήγορα τις αλλαγές στον καιρό ή στο φυσικό μας περιβάλλον.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της φυσιοκρατικής νοημοσύνης, πιθανότατα πιο μεγαλοφυής και από το Μότσαρτ, είναι ο Κάρολος Δαρβίνος.

iefimerida.gr

Η Σκέψη της Ημέρας !


ΜΑΓΙΚΗ ΦΩΤΟ !!! Πατήστε και Ακούστε Μουσική !!!


Πατήστε 

Αν ερωτευτείτε μια παλιά ψυχή, τότε ...



Το να είναι κάποιος παλιά ψυχή σχετίζεται με το πώς βλέπει και προσεγγίζει τη ζωή. Οι απόψεις μιας παλιάς ψυχής είναι σαν αυτές κάποιου πολύ μεγαλύτερου. Κάποιου που έχει ζήσει μια μακρά και αποτελεσματική ζωή. Οι παλιές ψυχές προσεγγίζουν την ζωή με μια μεγαλύτερη αίσθηση γνώσης και σοφίας. Οι παλιές ψυχές είναι συχνά μπερδεμένες και ανίκανες να καταλάβουν πράγματα που άνθρωποι της ηλικίας τους θεωρούν διασκεδαστικά ή σημαντικά. Και μερικές φορές απλά νιώθουν εκτός τόπου.

Οι παλιές ψυχές έχουν έμφυτα μια σύνδεση με το σύμπαν και την φύση και μπορούν να προσεγγίσουν εσωτερικά βάθη που οι άλλοι δεν μπορούν να φανταστούν. Χρειάζεται ένα πολύ ιδιαίτερο είδος ανθρώπου για να αγαπήσει μια παλιά ψυχή. Μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά αξίζει. Ακολουθούν 5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε πριν ερωτευτείτε μια παλιά ψυχή:

Ξοδεύουν πολύ χρόνο μέσα στο κεφάλι τους

Εννοώ.. ΠΟΛΥ χρόνο. Οι παλιές ψυχές δημιουργούν πλούσιες εσωτερικές ζωές και συχνά κάνουν πολλές σκέψεις και αναζήτηση στην ψυχή τους. Όταν τους συναντάτε να είναι χαμένοι στις σκέψεις ή να ονειροπολούν για μεγάλες περιόδους, μην φοβηθείτε να τους τραβήξετε απαλά πίσω στην πραγματικότητα. Η λέξη κλειδί είναι «απαλά».

Δεν τους νοιάζουν τα υλικά αποκτήματα ή η απόκτηση πλούτου και κύρους

Για τις παλιές ψυχές, κανένα από αυτά τα πράγματα δεν μετράνε πραγματικά. Δεν νοιάζονται για το πόσα χρήματα έχει κάποιος ή τι αμάξι οδηγεί. Οι παλιές ψυχές προτιμούν να μη ζουν τον τυπικό σύγχρονο τρόπο ζωής με έμφαση στα υλικά αγαθά. Αντιθέτως, συγκεντρώνονται στα σημαντικά πράγματα στη ζωή που τα λεφτά δεν μπορούν να αγοράσουν.

Κάποιες φορές θα θελήσουν να μείνουν μόνοι

Οι παλιές ψυχές χρειάζονται πολύ χρόνο μοναξιάς για να σκεφτούν και να αποφορτιστούν από οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή τους. Για αυτό, χρειάζονται αυτόν τον ιδιαίτερο άνθρωπο στη ζωή τους για να το καταλάβει αυτό, παρά να νιώθουν ότι τους έχουν απορρίψει ή να νιώθουν αναστάτωση όταν θέλουν να μείνουν μόνοι.

Έχουν αντισυμβατικές ιδέες για τη ζωή

Οι παλιές ψυχές βλέπουν τον κόσμο και τη ζωή σε μια πολύ πιο ευρεία κλίμακα. Εξαιτίας αυτού, οι φιλοσοφικές τους απόψεις μπορούν να επηρεάσουν τις σχέσεις τους και τον τρόπο που εκλαμβάνουν τα πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή τους. Προετοιμαστείτε να εκπλαγείτε από τον τρόπο που βλέπουν τα πράγματα.

Έχουν μια χαλαρή, ανέμελη φύση

Στην πραγματικότητα, είναι τόσο χαλαρή που μερικές φορές μπορεί να φαίνεται σαν να μην νοιάζονται ή σαν οι σημαντικά δύσκολες στιγμές να μη μοιάζουν τόσο σκληρές για αυτούς. Δεν είναι ότι δεν νοιάζονται ή ότι δε νιώθουν θλίψη ή στενοχώρια. Απλά δεν επηρεάζονται το ίδιο με τους περισσότερους ανθρώπους. Βλέπουν την κάθε μάχη στη ζωή σαν ευκαιρία να μάθουν και να γίνουν πιο δυνατοί.

Μετάφραση: awakengr.com via dailyvibes.org


awakengr.com

Γυρίστε όλη την Ευρώπη, μόλις με 99 ευρώ !



Με μια κίνηση που χωρίς αμφιβολία θα ενθουσιάσει τους ταξιδιώτες, η μεγαλύτερη εταιρεία υπεραστικών λεωφορείων της Ευρώπης προωθεί τώρα ένα νέο πάσο με το οποίο μπορεί κανείς να ταξιδέψει σε πέντε προορισμούς με μόνο 99 ευρώ! 

Σύμφωνα με την Guardian, το πάσο του InterFlix επιτρέπει στον ενδιαφερόμενο να επιλέξει πέντε προορισμούς μέσα σε μια περίοδο τριών μηνών, σε 900 προορισμούς σε 20 ευρωπαϊκές χώρες. Το εισιτήριο έχει την ίδια τιμή για όλες τις ηλικίες επιβατών. 

Το εισιτήριο, λανσάρει η Flixbus μια ραγδαία αναπτυσσόμενη εταιρεία που ιδρύθηκε το 2013 στη Γερμανία. Το 2015, ξεκίνησε να παρέχει διεθνείς υπηρεσίες και φέτος, επεκτάθηκε σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη, την Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία.  


dinfo.gr
news.gr

13/10/16

Ιστιοπλοϊκοί Αγώνες, ''Ύδρα 2016'' !




Ο  Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος διοργανώνει  τον αγώνα «ΥΔΡΑ 2016» για σκάφη καταμετρημένα κατά ORCi, IRC και ORC CLUB, από την Παρασκευή 28 έως και την Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016. Τα ιστιοπλοϊκά αναμένονται να φτάσουν στην Ύδρα το απόγευμα της Παρασκευής της 28ης Οκτωβρίου στην Ύδρα και να αναχωρήσουν την Κυριακή το πρωί της 30ης Οκτωβρίου 2016. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ:

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016 
12:00 1η Ιστιοδροµία : ΦΑΛΗΡΟ – Υ∆ΡΑ, µήκους διαδρομής 36 ΝΜ περίπου. 

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016 
13:00 Απονοµή επάθλων 1ης ιστιοδροµίας (ΦΑΛΗΡΟ – Υ∆ΡΑ) 

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016 
10:30 2η Ιστιοδροµία Υ∆ΡΑ – ΦΑΛΗΡΟ, µήκους διαδρομής 36 ΝΜ περίπου


Διαβάστε την προκήρυξη του αγώνα: ycg.gr


hydraspoliteia.blogspot.gr

21 Τρόποι που η Τέχνη Λειτουργεί ως Θεραπεία !



Κάποιες φορές, όταν αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα δεν μπορούμε με κανέναν τρόπο να βρούμε λύση, αν και οι σκέψεις μας τρέχουν με 100 χιλιόμετρα την ώρα και το κεφάλι μας κοντεύει να εκραγεί.

Γι’ αυτές τις έντονες στιγμές η Victoria Nazarevich προτείνει να εφαρμόσουμε κάτι που μοιάζει με “θεραπευτική τέχνη”. Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια κόλλα χαρτί και ένα μολύβι. Μετά, αρχίστε να ζωγραφίζετε. Δεν έχει σημασία τι ζωγραφίζετε, αφού λίγη ώρα αργότερα θα έχετε ηρεμήσει και οι σκέψεις θα έχουν αρχίσει να μπαίνουν σε σειρά.

Για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε, δείτε τι να ζωγραφίσετε αν αισθάνεστε:

1, Κουρασμένοι: ζωγραφίστε λουλούδια.

2. Θυμωμένοι: ζωγραφίστε γραμμές.

3. Πονάτε: κάντε μια κατασκευή.

4. Βαριέστε: κάντε μια πολύχρωμη ζωγραφιά.

5. Λύπη: ζωγραφίστε ένα ουράνιο τόξο.

7. Φόβο: πλέξτε κάτι.

8. Ανησυχία: φτιάξτε μια κούκλα.

9. Αγανάκτηση: σκίστε ένα χαρτί σε μικρά κομματάκια και φτιάξτε με αυτά ένα μοτίβο.

10. Άγχος: φτιάξτε ένα οριγκάμι.

11. Ένταση: ζωγραφίστε διάφορα μοτίβα.

12. Νοσταλγία: ζωγραφίστε ένα λαβύρινθο.

13. Απογοήτευση: αντιγράψτε ένα πορτρέτο ή μια ζωγραφιά.

14. Απόγνωση: σχεδιάστε τον τρόπο διαφυγής σας.

15. Μπέρδεμα: ζωγραφίστε ένα ινδικό μάνταλα. Όταν θέλετε να ανακτήσετε την δύναμή σας: ζωγραφίστε ένα τοπίο.

16. Όταν είσαι μπερδεμένος με τα αισθήματά σου: ζωγραφίστε ένα πορτρέτο του εαυτού σας.

17. Όταν θέλετε να θυμηθείτε κάτι: ζωγραφίστε χρωματιστά μοτίβα.

18. Όταν θέλετε να βάλετε σε σειρά τις σκέψεις σας: σχεδιάστε τετράγωνα.

19. Όταν χρειάζεστε χρόνο για να κάνετε την σωστή επιλογή: ζωγραφίστε κύματα και κύκλους.

20. Όταν νοιώθετε κολλήσει στην ρουτίνα: ζωγραφίστε σπειροειδή μοτίβα.

21. Όταν πρέπει να αποφασίσετε ποιος είναι ο σημαντικότερος στόχος σας: ζωγραφίστε σύμβολα- στόχους.


paideia.gr

12/10/16

Ανθρώπινη αλήθεια;


BMW’s Vision Next 100 Bike Concept Looks Like A Batpod From The Future

Πότε δυο άνθρωποι ερωτεύονται;






Όλη μας η ζωή περιστρέφεται γύρω από σχέσεις και η πραγματική ευτυχία αφορά το πόσο κοντά και αγαπημένα νιώθουμε όταν είμαστε μαζί με τους άλλους, είτε είναι φίλοι, είτε ερωτικοί σύντροφοι είτε οι γονείς μας.

Ο έρωτας, το απόλυτο συναίσθημα. Ο Νίτσε είχε πει πως «οι ερωτευμένοι είναι τρελοί» και κατά μία έννοια είχε δίκιο. Όταν είμαστε ερωτευμένοι αλλάζει ο τρόπος που νιώθουμε και αντιλαμβανόμαστε τη ζωή. Όμως πότε δυο άνθρωποι ερωτεύονται;

Υπάρχουν συνθήκες που βοηθούν το να ερωτευθούμε; Άραγε τα ετερώνυμα πραγματικά έλκονται;

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον έρωτα
Ας δούμε ποιοι παράγοντες παίζουν ρόλο και βοηθούν ώστε να ερωτευτούν δυο άνθρωποι:

1ος Παράγοντας: Ο Συγχρονισμός (timing)
Κανείς μπορεί να ερωτευθεί όταν δεν το περιμένει καθόλου, από απλή τύχη ή σύμπτωση. Ένας ιδανικός σύντροφος μπορεί να κάθεται δίπλα σου στο πάρτι αλλά να μην τον προσέξεις αν είσαι απασχολημένος/-η με θέματα της δουλειάς, ή αν είσαι ήδη σε μια άλλη σχέση ή με κάποιο άλλο τρόπο συναισθηματικά μη διαθέσιμος/-η.
Αν όμως μόλις μπήκες στο κολλέγιο ή μετακόμισες μόνος/-η σε άλλη πόλη, αν πρόσφατα βγήκες από μια μη ικανοποιητική σχέση, αν άρχισες να βγάζεις αρκετά λεφτά για να κάνεις οικογένεια, αν είσαι μόνος-η ή πέρασες μια δύσκολη δοκιμασία ή τέλος αν έχεις παρά πολύ ελεύθερο χρόνο τότε έχεις τις «προδιαγραφές» για να ερωτευθείς.
Πιο συγκεκριμένα, οι άνθρωποι που είναι σε συναισθηματική ένταση, είτε από χαρά, άγχος, φόβο, περιέργεια, λύπη είτε από οποιαδήποτε άλλο συναίσθημα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ερωτευθούν, είναι πιο ευάλωτοι στο πάθος.

2ος Παράγοντας: Η Κοντινότητα
Η κοντινότητα μπορεί να παίξει και αυτή τον ρόλο της. Τείνουμε να επιλέγουμε ανθρώπους που είναι κοντά μας.

3ος Παράγοντας: Το Μυστήριο
Ένας άλλος παράγοντας στην επιλογή συντρόφου είναι το μυστήριο. Έχει φανεί πως και τα δυο φύλλα έλκονται από ανθρώπους τους οποίους βρίσκουν μυστηριώδεις. Όπως είχε γράψει και ο Μπωντλαίρ: «Η αγάπη μας για τις γυναίκες είναι σε αναλογία με το βαθμός της ανοικειότητας (strangeness) προς εμάς».
Το αντίθετο είναι επίσης αλήθεια. Η οικειότητα μπορεί να απομακρύνει τις σκέψεις για μια ρομαντική σχέση. Σχεδόν όλα τα άτομα έχουν μια σεξουαλική αποστροφή σε πάρα πολύ οικεία πρόσωπα. Προτιμούν να σχετίζονται με ξένους.

4ος Παράγοντας: Τα ετερώνυμα έλκονται;
Παρόλο που οι περισσότεροι άνθρωποι ανά τον κόσμο που νιώθουν ερωτική έλξη για «αγνώστους» μη οικείους, επιλέγουν να έχουν αυτούς που έχουν την ίδια εθνότητα, το ίδιο κοινωνικό, θρησκευτικό και οικονομικό υπόβαθρο, ίδιο βαθμό νοημοσύνης και παρόμοιες συμπεριφορές, προσδοκίες, αξίες, ενδιαφέροντα και παρόμοιες κοινωνικό- επικοινωνιακές δεξιότητες.

5ος Παράγοντας: Η Συμμετρία
Η τάση μας να επιλέγουμε ανθρώπους με «καλές» αναλογίες είτε στο πρόσωπο είτε στο σώμα.

6ος Παράγοντας: «Μου θυμίζεις κάποιον που ήξερα όταν ήμουνα παιδί…»
Άνθρωποι που αγαπήσαμε και μας φρόντισαν καταγράφονται ως θετικά μοντέλα και πολλές φορές στην ενήλικη ζωή μας ο/η σύντροφος μας μπορεί να έχει στοιχεία αυτού του ανθρώπου πχ ενός αδελφού που μας φρόντιζε, του πατέρα, της γυναίκας που μας κρατούσε όταν ήμασταν παιδιά κτλ.

Κλείνοντας, ας μην ξεχνάμε πως η πλειοψηφία των παραπάνω παραγόντων, μας επηρεάζουν χωρίς να τους αντιλαμβανόμαστε και όπως τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, έτσι και ο έρωτας έρχεται χωρίς να τον περιμένουμε γιατί στον έρωτα όλα είναι πιθανά!

Έρα Μουλάκη, 
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια


ypernoisis.gr
o-klooun.com

11/10/16

Σεισμική δόνηση 4,5 Ρίχτερ «Ταρακουνήθηκε» η Ναύπακτος !


Ισχυρός σεισμός έγινε αισθητός το μεσημέρι της Τρίτης (11/10) στη Ναύπακτο.

Σεισμική δόνηση μεγέθους 4,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις 14:48 το μεσημέρι, με επίκεντρο 18 χλμ. βόρεια της Πάτρας.

Σύμφωνα με τη μέτρηση του Ευρωπαϊκού - Μεσογειακού Σεισμολογικού Κέντρου, το εστιακό βάθος του σεισμού ήταν στα 10χλμ.

Παράλληλα, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, μέτρησε τον σεισμό στα 4,2 Ρίχτερ και το εστιακό του βάθος στα 5χλμ. ενώ εντόπισε το επίκεντρό του ανάμεσα στο Αντίρριο και την Ναύπακτο.


newsbomb.gr

10/10/16

Η Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για το 2018





Η UNESCO ανακοίνωσε, από την έδρα της στο Παρίσι, ότι η Αθήνα ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για το 2018. Με τον φάκελο υποψηφιότητας που κατέθεσε η ελληνική πρωτεύουσα επικράτησε των συνυποψηφίων της, ο αριθμός των οποίων, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ανήλθε σε ύψη ρεκόρ.

«Πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία της Αθήνας» δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και σημείωσε: «Θα ανταποκριθούμε σε αυτή τη μεγάλη ευθύνη και θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις ώστε η διάκριση αυτή να αφήσει το θετικό αποτύπωμά της στην πόλη». Ο Δήμαρχος Αθηναίων πρόσθεσε ότι «η απόφαση της UNESCO είναι τιμητική, αποτυπώνει τη διεθνή ακτινοβολία της Αθήνας και ενισχύει στρατηγική επιδίωξή μας να αναδειχθεί η πόλη μας σε έναν σύγχρονο πολιτιστικό προορισμό».

Η ανακοίνωση της ανακήρυξης της Αθήνας έγινε από τηνIrina Bokova, γενική διευθύντρια της UNESCO. Ο θεσμός της Παγκόσμιας Πρωτεύουσας του Βιβλίου ξεκίνησε το 2001 και η Αθήνα είναι η 18η πόλη που κατακτά τον τίτλο. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση της πρόσβασης όλων των κατοίκων της πόλης στο βιβλίο (με ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά, τους πρόσφυγες και τους μετανάστες) θα ξεκινήσει στις 23 Απριλίου 2018, την ημέρα που γιορτάζεται διεθνώς το βιβλίο, και θα ολοκληρωθεί στις 23 Απριλίου του 2019.

Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων, Άβα Χαλκιαδάκη, η οποία είχε την ευθύνη και τον συντονισμό της υποψηφιότητας της πόλης της Αθήνας, η πρόταση της Αθήνας περιλαμβάνει δράσεις που έχουν ως στόχο να κάνουν την ανάγνωση περισσότερο ορατή στην πόλη και αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς της, καθώς και φεστιβάλ, συνέδρια, εικαστικούς διαγωνισμούς, εκπαιδευτικά προγράμματα.

Η επιτροπή αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων (Advisory Board) αποτελείται από εκπροσώπους της UNESCO, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εκδοτών και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Βιβλιοθηκών. Εξετάστηκε μεγάλος αριθμός υποψηφιοτήτων και η πόλη της Αθήνας ξεχώρισε για την ποιότητα του προγράμματος που κατέθεσε, ενώ θετικά συνυπολογίστηκαν οι πολιτιστικές υποδομές της πόλης και η εμπειρία του Δήμου στη διοργάνωση διεθνών συναντήσεων.

www.elculture.gr

6/10/16

Η Σκέψη της Ημέρας ! (Καρλ Γκούσταβ Γιούνγκ)





1. Μην προσκολλιέσαι σε αυτό που φεύγει – μπορεί να χάσεις αυτό που έρχεται.

2. Ό,τι μας εκνευρίζει στους άλλους, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα τον εαυτό μας.

3. Αν είστε χαρισματικό άτομο, αυτό δεν σημαίνει ότι κερδίσατε κάτι. Σημαίνει ότι έχετε να προσφέρετε.

4. Η συνάντηση δυο ατόμων είναι σαν την επαφή δυο χημικών ουσιών. Και τα δυο στοιχεία μεταμορφώνονται εν μέσω της αντίδρασης.

5. Το βαρύτερο φορτίο για ένα παιδί, είναι η ζωή που δεν έζησαν οι γονείς του.

6. Ό,τι δεν μας αρέσει στους άλλους, εξελίσσει την αυτογνωσία μας.

7. Η όρασή μας θα είναι καθαρή μόνο όταν κοιτάξουμε μέσα στην καρδιά μας. Όποιος στρέφει το βλέμμα του έξω από τον εαυτό του ονειρεύεται. Όποιος το στρέφει μέσα του, αφυπνίζεται.

8. Μοναξιά δεν είναι να μην έχεις ανθρώπους γύρω σου. Είναι να μην είσαι σε θέση να εκφράσεις όσα είναι σημαντικά για σένα.

9. Δείξε μου έναν άνθρωπο με σώας τας φρένας και θα τον θεραπεύσω.

10. Σκεφτόμαστε το παρελθόν αναπολώντας τους γονείς μας, και το μέλλον για τα παιδιά μας.

11. Αυτό στο οποίο αντιστέκεσαι, θα εμφανίζεται μπροστά σου συνέχεια.

12. Η κατάθλιψη είναι σαν μια μαυροφορεμένη γυναίκα. Αν εμφανιστεί μπροστά σου, δεν πρέπει να την απομακρύνεις απότομα. Κάλεσέ την κοντά σου, πρόσφερέ της ένα κάθισμα και άκου τι έχει να σου πει.

13. Πολλές φορές, τα χέρια λύνουν ένα μυστήριο που ο νους αδυνατεί να αγγίξει.

14. Ένα όνειρο είναι μια μικρή κρυφή πόρτα στα έγκατα της ψυχής, η οποία οδηγεί σε εκείνη την πρωταρχική κοσμική νύχτα της ψυχής, η οποία υπάρχει πολύ πριν εμφανιστεί το συνειδητό εγώ.

15. Ο άνθρωπος που δεν έχει διαβεί την κόλαση των παθών του, δεν τα έχει ξεπεράσει.

16. Η αντίληψή σου θα είναι ορθή μόνο όταν καταφέρεις να αντικρίσεις την ψυχή σου.

17. Δεν είμαι τα βιώματά μου. Είμαι αυτό που επιλέγω να γίνω.

18. Μπορεί να πιστεύουμε ότι έχουμε πλήρη αυτοέλεγχο. Ωστόσο, ένας στενός φίλος μας μπορεί εύκολα να εντοπίσει μια πτυχή μας, την οποία εμείς αγνοούμε.

19. Η λέξη «μαγεία» είναι συνώνυμο της ψυχολογικής ανάτασης.

20. Οι προσωπικότητές μας αποτελούν τμήμα του κόσμου που μας περιβάλλει, και είναι εξίσου μυστηριώδεις όσο αυτός.


anapnoes.gr
ypernoisis.gr
gnomikologikon.gr






5/10/16

Καρλ Γιούνγκ: ''Το έξω Πατέρας, το μέσα η Μητέρα'' !


Ένα υπέροχο κείμενο του κορυφαίου ψυχίατρου Καρλ Γιούνγκ, στο οποίο αναλύει πώς ο γονεϊκός ρόλος επηρεάζει τη δημιουργία της προσωπικότητας του παιδιού, αλλά και την ψυχοσύνθεσή του.

«Για να κατανοήσουμε την προστατευτική ενέργεια των δύο γονέων, ας χρησιμοποιήσουμε την αναλογία της φωλιάς των πουλιών.

Η φωλιά των πουλιών αποτελείται από δύο μέρη:

Το έξω στρώμα είναι σκληρό, συμπαγές, δομημένο από πιο σκληρά υλικά, κομμάτια ξύλο, πετρούλες, λάσπη κλπ., που αποτελούν ένα συγκεκριμένο οικοδόμημα που επιτρέπει στη φωλιά να αντέχει στις καιρικές συνθήκες, να είναι στερεή και ασφαλής. Μηχανισμός που φέρνει δομή στο αδόμητο.
Το εσωτερικό στρώμα είναι πιο μαλακό, φτιαγμένο από πούπουλα κι άλλα μαλακά υλικά. Είναι το μητρικό πλαίσιο.
Το έξω είναι ο πατέρας, το μέσα η μητέρα.

Ένα παιδί μεγαλώνει και αναπτύσσεται μέσα στη μήτρα της μητέρας και εκεί προστατεύεται από τις απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες του έξω κόσμου. Μετά τη γέννα, μέχρι να αυτονομηθεί το παιδί χρειάζεται ακόμα την προστασία της μητέρας.

Εδώ έρχεται ο πατέρας, μέσα από την καλή σχέση μεταξύ τους, να βοηθήσει το παιδί να χαλαρώσει τους δεσμούς του με την μητέρα και να αρχίσει τα δικά του βήματα στον κόσμο, να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του, την εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του και να αυτονομηθεί από την μητέρα. Υπό την προστασία του πατέρα το παιδί εξερευνά τον έξω κόσμο, έτσι ώστε να μην παλινδρομήσει στην ενδομήτρια εμπειρία.

Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ ΣΤΟΝ ΓΙΟ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟΥ

Ανεξάρτητα από το φύλο του παιδιού, ο πατέρας στην αρχή της ζωής του παιδιού, είναι η πηγή της προστασίας από τις δυνάμεις της παλινδρόμησης. Βοηθά να δομήσει το παιδί τα όριά του, την ταυτότητά του, λύνοντας το συμβιωτικό στάδιο με την μητέρα, να έχει αίσθηση του εαυτού του, να λέει ναι ή όχι, τόσο στον έξω κόσμο, όσο και στον κόσμο των ενστίκτων και των επιθυμιών.

Η αρσενική αρχή είναι αυτή που βοηθά τον άνθρωπο να εδραιώσει τα όριά του, να βρεί την ταυτότητά του και αυτή η αρσενική δύναμη επίσης, (animus), φέρει τη θηλυκή αρχή έξω στον κόσμο, για να εκφραστεί. Ο γάμος αυτών των δύο αρχών επιφέρει την ισορροπία και την αρμονία.

Ο πατέρας δημιουργεί ένα ασφαλές μέρος για το παιδί που έχει γεννηθεί, στη θέση της ασφάλειας που το παιδί βίωνε στην μήτρα. Μεγαλώνοντας το παιδί, το βοηθά να διαπραγματευθεί με τον έξω κόσμο και να δομήσει την δική του Persona.
Η δημιουργία της Persona γίνεται σιγά σιγά από τα υλικά των γονεϊκών αξιών. Το πρώτο πρότυπο της διαμόρφωσης του εγώ είναι να συμπεριφερθώ με τον τρόπο που προσδοκούν οι γονείς μου.
Έτσι, η πρώτη persona, είναι οι συλλογικοί πολιτιστικοί κώδικες συμπεριφοράς και κρίσεων αξιών που εκφράζονται και μεταδίδονται από τους γονείς.

Στην πορεία της φυσιολογικής ψυχολογικής ανάπτυξης, πρέπει να υπάρξει μια διαφοροποίηση ανάμεσα στο εγώ και στην persona. Το παιδί χρειάζεται να συνειδητοποιήσει ποιο είναι ξέχωρα από τις εξωτερικές συλλογικές απαιτήσεις της κοινωνίας. Να γίνει ένα άτομο που έχει τις δικές του ιδέες και τον δικό του κώδικα συμπεριφοράς και ταυτόχρονα να ζει στον κόσμο και να προσαρμόζεται στις συλλογικές νόρμες. Αν δεν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, εμφανίζεται ένα ψευδο-εγώ και ο άνθρωπος ταυτίζεται με τον ρόλο του.

Η persona δεν πρέπει να είναι υπερβολικά άκαμπτη ή λαμπρή γιατί αυτή η υπερβολή θα οδηγήσει στην δημιουργία μιας πιο σκοτεινής σκιάς.

Αν λοιπόν είμαστε μόνο persona, τότε δεν είμαστε γνήσιοι, γιατί δεν έχουμε επαφή με τον εσωτερικό, πραγματικό εαυτό μας. «Ο άνθρωπος -persona είναι τυφλός και δεν βλέπει την εσωτερική του πραγματικότητα, ακριβώς όπως ο άνθρωπος που δεν έχει καθόλου persona είναι τυφλός και δεν βλέπει την πραγματικότητα του κόσμου.»

C. Jung



rotasapantaw.wordpress.com

thessalonikiartsandculture.gr

Η Σκέψη της Ημέρας ! (Κουίζ) ?




Είπα στο γιο μου: "Θα παντρευτείς την
κοπέλα που θα επιλέξω ΕΓΩ για σένα".
Μου είπε: "ΟΧΙ".
Του λέω: "Είναι η κόρη του Bill Gates".
Μου λέει: "ΟΚ".

Μετά τηλεφώνησα στο Bill Gates και του είπα:
"Η κόρη σου θα παντρευτεί το γιο μου".
Μου λέει: "ΟΧΙ".
Του λέω: "Ο γιος μου είναι ο γενικός
διευθυντής της Παγκοσμιας Τράπεζας".
Μου λέει: "ΟΚ".

Μετά τηλεφώνησα στον Πρόεδρο της
Παγκόσμιας Τράπεζας και του λέω: "Θα
κάνεις το γιο μου γενικό διευθυντή στη
Παγκόσμια Τράπεζα".
Μου λέει: "ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ".
Του λέω: "Μα... είναι γαμπρός του Bill Gates"
Και μου λέει: "ΟΚ"

ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Ken Okazaki

Η σκέψη της ημέρας !


3/10/16

Νόμπελ Ιατρικής - Κυτταρικό Σύστημα Ανακύκλωσης !





Στοκχόλμη
Στον Ιάπωνα Γιοσινόρι Οσούμι (Yoshinori Oshumi) απονέμεται το φετινό βραβείο Νομπέλ Φυσιολογίας και Ιατρικής «για τις ανακαλύψεις των μηχανισμών αυτοφαγίας» όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της επιτροπής των βραβείων.

Ο εβδομήντα ενός ετών καθηγητής κυτταρικής βιολογίας στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Τόκιο πραγματοποίησε τις έρευνες που του απέφεραν την ανώτατη επιστημονική τιμητική διάκριση στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Μέχρι τότε, οι επιστήμονες δεν γνώριζαν και πολλά για την αυτοφαγία, την διαδικασία μέσω τις οποίας το κύτταρο ανακυκλώνει υλικά από τα οποία είναι δομημένο.

Περιττό να πούμε ότι η λέξη «αυτοφαγία» συντίθεται από τις λέξεις «εαυτόν» και «φάγειν». Νονός του όρου «αυτοφαγία» είναι ο επίσης τιμημένος με Νομπέλ (του 1974) βέλγος κυτταρολόγος Κριστιάν ντε Ντυβ (Christian De Duve) ο οποίος ανακάλυψε τα λυσοσώματα, τα οργανίδια του κυττάρου όπου λαμβάνει χώρα η ανακύκλωση των κυτταρικών υλικών. Από τις εργασίες του ντε Ντυβ ήταν γνωστό ότι το κύτταρο τυλίγει σε μεμβράνες τα υλικά που σκοπεύει να ανακυκλώσει δημιουργώντας κυστίδια. Τα κυστίδια αυτά μετακινούμενα φτάνουν στα λυσοσώματα όπου αδειάζουν το περιεχόμενό τους.

Τα έξυπνα πειράματα

Πώς όμως το κύτταρο ήλεγχε την διαδικασία της αυτοφαγίας; Το ερώτημα αυτό αποφάσισε να διερευνήσει ο Γιοσινόρι Οσούμι το 1988, όταν απέκτησε το δικό του εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο. Ο οργανισμός με τον οποίο εργαζόταν ο Οσούμι ήταν η μαγιά της μπύρας, ένας μονοκύτταρος μύκητας ο οποίος είναι εύκολο να καλλιεργηθεί στο εργαστήριο (και ο οποίος αποτελεί ακόμη και σήμερα έναν από τους οργανισμούς-μοντέλα που αξιοποιούν οι επιστήμονες).

Παρά τα πλεονεκτήματά του, το μικρό μέγεθος του εν λόγω οργανισμού δεν επέτρεπε την καλή παρατήρηση των εσωτερικών οργανιδίων του και ειδικότερα του κενοτοπίου (το λυσόσωμα των μυκήτων). Στην πραγματικότητα ο Οσούμι δεν μπορούσε να είναι καν βέβαιος ότι η αυτοφαγία ελάμβανε χώρα στους μύκητες! Ο ιάπωνας επιστήμονας σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να εμποδίσει τη διαδικασία ανακύκλωσης, τότε τα κυστίδια που πιθανότατα θα έφταναν στα κενοτόπια θα συσσωρεύονταν εκεί και θα γινόταν ορατά.

Ηταν γνωστό ότι η αυτοφαγία είναι μια αντίδραση του κυττάρου (και) στην ασιτία. Ετσι ο Οσούμι, έθεσε σε «αυστηρή δίαιτα» μύκητες οι οποίοι έφεραν μεταλλάξεις που εμπόδιζαν την αποικοδόμηση των προς ανακύκλωση κυτταρικών υλικών. Πράγματι, μέσα σε λίγες ώρες παρατήρησε ότι τα κενοτόπια ήταν γεμάτα από αυτοφαγικά κυστίδια. Με τον τρόπο αυτό ο Οσούμι, όχι μόνο απέδειξε ότι η αυτοφαγία είναι ένας μηχανισμός που υπάρχει και στους μύκητες, αλλά απέκτησε και ένα σύστημα που θα του επέτρεπε να την μελετήσει. Πράγμα το οποίο έκανε. Στα επόμενα χρόνια τόσο από το εργαστήριό του, όσο και από εργαστήρια συναδέλφων του δημοσιεύτηκε μια σειρά ερευνητικών εργασιών οι οποίες αποκάλυπταν ότι η αυτοφαγία είναι ένα αυστηρά ελεγχόμενο κυτταρικό φαινόμενο.

Οι ελπίδες για φάρμακα

Αν το καλοσκεφτεί κανείς, αυτές οι αποκαλύψεις δεν ήταν έκπληξη για τους ερευνητές. Είναι προφανές ότι το κύτταρο όφειλε να γνωρίζει τι ανακυκλώνει και πότε προκειμένου να είναι υγιές και λειτουργικό. Ωστόσο, η αποκάλυψη των μοριακών λεπτομερειών της αυτοφαγίας ήταν κομβικής σημασίας αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή εμπλέκεται σε μια σειρά φυσιολογικών διεργασιών, από την εμβρυϊκή ανάπτυξη και διαφοροποίηση μέχρι την ανταπόκριση στο στρες και την γήρανση. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι διαταραχές της αυτοφαγίας έχουν συνδεθεί με ασθένειες όπως ο διαβήτης τύπου 2, η νόσος του Πάρκινσον, αλλά και ο καρκίνος. Σήμερα, πλήθος ερευνών εστιάζεται στην ανάπτυξη φαρμάκων που θα αποκαθιστούν την αυτοφαγία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν διάφορες ασθένειες. 

Ιωάννα Σουφλέρη
Βήμα Science

Η σκέψη της ημέρας !


Βάλτε 'Ήλιο'' στη ζωή σας !!!

Αφήστε (άφοβα) 



Το συναίσθημα να εκφραστεί ...

Ο ΄΄φόβος΄΄ δημιουργεί όριο ...

Το όριο δημιουργεί ''φράγμα''...

Το φράγμα δημιουργεί ''πάγο''...

Ο πάγος δημιουργεί ΄΄σκιά΄΄ ...

Η σκιά ''παγώνει'' ....


(Σειρά μαθήματα αστρολογίας, Σελήνη /Κρόνος)

1/10/16

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΙΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ»

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΙΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ»
Το θεατρικό έργο του Φόλκερ Μπράουν, από το Berliner Ensemble, για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα



Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα γερμανικά γράμματα γνωρίζουν καλά τον Φόλκερ Μπράουν. Ο 77χρονος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, που υπήρξε για πολλά χρόνια δραματουργός του Berliner Ensemble, του θεάτρου που ίδρυσε ο Μπρεχτ, είναι κυρίως γνωστός για τη  στοχαστική αισιοδοξία για το μέλλον του σοσιαλισμού στα πρώιμα έργα του, αλλά και για την κριτική παρατήρηση της σοσιαλιστικής καθημερινότητας. Αυτή η τελευταία του στοίχισε την αποπομπή του από την Εταιρεία Συγγραφέων. Αν και ο ίδιος έγινε στόχος παρακολούθησης από τις ανατολικογερμανικές μυστικές υπηρεσίες, δεν εγκατέλειψε ποτέ την Ανατολική Γερμανία και κατά την περίοδο της κατάρρευσής της είχε ταχθεί υπέρ ενός τρίτου δρόμου και όχι υπέρ της συγχώνευσής με τη Δυτική. Ο Μπράουν, βραβευμένος με το μεγαλύτερο θεατρικό βραβείο της Γερμανίας, Γκέοργκ Μπύχνερ, έγραψε ένα νέο έργο το οποίο ανέβηκε πριν από λίγες ημέρες στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ με τίτλο «Οι Έλληνες».

Η σημερινή δημοσιονομική κρίση της χώρας μας, συναντά σε σατιρικά επεισόδια την αρχαιότητα, σε ένα αμάλγαμα του ύφους της αρχαίας τραγωδίας με τις τροπές και ανατροπές της ελληνικής κρίσης τα τελευταία χρόνια. Στο έργο του Μπράουν τα πρόσωπα της πολιτικής πραγματικότητας που επηρεάζουν καταλυτικά την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια ανάγονται σε μυθολογικά, με χιούμορ και σαρκασμό. Στην πραγματικότητα πρόκειται για δυο έργα κάτω από τον τίτλο «Δήμος». Είναι οι «Έλληνες» και οι «Καθαρίστριες». Οι «Έλληνες», που έδωσαν και το τίτλο της παράστασης, γράφτηκαν το 2011, με θέμα το δημοψήφισμα για το ευρώ που σχεδίαζε να διοργανώσει ο Γιώργος Παπανδρέου. Οι «Καθαρίστριες» διαπραγματεύονται την πολύπλοκη σχέση ανάμεσα στις καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών με τον Γιάνη Βαρουφάκη τους πρώτους μήνες του 2015 και τον αντίκτυπο των κινητοποιήσεών τους. Για τον Μπράουν η κρίση έχει στοιχεία κωμικοτραγικά με αναγωγές στα στερεοτυπικά σύμβολα της μυθολογίας. Η τρόικα είναι η θεϊκή δύναμη, ο Μινώταυρος το τέρας που καταβροχθίζει τα θύματά του ενώ κάθεται σε ένα αναπηρικό καροτσάκι, όπως ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών. Και ο χορός απαρτίζεται από απολυμένες καθαρίστριες του δημοσίου. Τα «χορικά» τους βρίθουν των κλισέ της ευρωπαϊκής πολιτικής, όπως οι φράσεις «επιτεύγματα της ενωμένης Ευρώπης», «ευρωπαϊκή σταθερότητα» και «δημοκρατικοί θεσμοί».

Ο σκηνοθέτης Μάνφρεντ Κάργκε στήνει μια πολυφωνική τραγωδία νέου ύφους. Στο σκηνικό υπάρχουν μόνο 15 καρέκλες και ένα τραπέζι. 12 ηθοποιοί κινούνται ή μένουν ακίνητοι παρακολουθώντας τη δράση. Ήρωες είναι ο ευτραφής Βενιζέλος, ο Παπανδρέου, η Μέγαιρα, η τριπρόσωπη τρόικα, τα μέσα ενημέρωσης με δυο μισά κεφάλια και ο λαός της Αθήνας. Η παράσταση αρχίζει με ένα κρίσιμο ερώτημα: Είναι ο Παπανδρέου «ήρωας ή εγκληματίας»; Η απάντηση που δίνεται στο τέλος της παράστασης είναι απογοητευτική: «Ούτε ήρωας, ούτε εγκληματίας». Ο Μπράουν, με το σκληρό του χιούμορ, αναπαριστά το 2011. Τη συμφωνία για το κούρεμα του χρέους, το δημοψήφισμα που αναγγέλλει ο Παπανδρέου και ανακαλεί, τις ίντριγκες του Βενιζέλου κατά του ομοϊδεάτη του πρωθυπουργού. Ο Βενιζέλος, σε μια στιγμή της παράστασης, πέφτει εξαντλημένος μέσα στο υπ’ αριθμόν 10 από τα 15 μπάνια της βίλας του. Πέντε χρόνια αργότερα, με τη χρεοκοπημένη Ελλάδα σε πρώτο πλάνο, ο νέος υπουργός Οικονομικών Βαρουφάκης αντιστέκεται στις Βρυξέλλες σαν λαϊκός ήρωας. Με σημαία του την επαναπρόσληψη 400 καθαριστριών που είχαν απολυθεί, μοιράζει ελπίδες του όλα ή τίποτα. Η Ελλάδα είναι μπροστά σε ένα ακόμα δημοψήφισμα. Ο Βαρουφάκης την κοπανάει πάνω στη μηχανή του.

Στην προσεκτικά συντονισμένη σκηνοθεσία – χορογραφία, αναπτύσσεται ένα έργο κωμικοτραγικό, που στην ουσία μιλά για την αξία της δημοκρατίας σήμερα, στη χώρα που εφευρέθηκε. Ο Μπράουν πιστεύει ότι η μακρά κρίση διαλύει θεσμούς αιώνων. Οι Έλληνες είναι με άδεια χέρια σήμερα, μετέωροι, η δημοκρατία μοιάζει κάτι πολύ μακρινό, ως ιδανικό, όλοι σκέπτονται μια δύσκολη καθημερινότητα, όχι μια ιδέα. Έτσι τελειώνει το έργο με μια ερώτηση: «Εδώ ξεκίνησαν όλα, εδώ θα τελειώσουν κιόλας;». Με μια πικρή διαπίστωση, που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, μιλά για τη ματαίωση της Ευρώπης, την κατάρρευση του ευρωπαϊκού ονείρου. Οι «Έλληνες» είναι μια προβολή αριστοτεχνική του εφιάλτη κάθε κατοίκου ευρωπαϊκής δημοκρατικής χώρας. Θα μπορούσε να έχει μεγάλο αντίλογο, γιατί γεννά μεγάλη συζήτηση. Γιατί βρίσκεται πολύ κοντά σε όλους μας και όλα έγιναν πολύ σύντομα. Από το βάθος της σκηνής έρχεται ο ήχος από ένα συρτάκι.


Φωτογραφία: Thomas Eichhorn
elculture.gr

30/9/16

''Ο ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ'' 30/9/2016


''Ο ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ''  
Από την Κωνσταντίνα Βλαχοπούλου




Υπερβολή ...

Ευσυγκινησία ....

Ανταγωνιστικότητα ...

Συγκινησιακή Υπερκινητικότητα ....





Κυριότερες όψεις:




Σελήνη τετράγωνο Άρης ...

Σελήνη σύνοδος Δίας ...

Σελήνη χιαστή Δήμητρα ...


 

Μήνας: Ζυγού

Κυβερνήτης: Αφροδίτη

Κοσμικός Κυβερνήτης: 7ου οίκου

 Ζώδιο του Αέρα, Παρορμητικό, Αρσενικό

Δεκαήμερα: Αφροδίτη - Κρόνος (Ουρανός) - Ερμής


Λέξεις Κλειδιά: Μεσότητα, Ερωτισμός, Συμπλήρωμα, Συνεργασία, Έλξη, Δικαιοσύνη, Σχέση, Συναρμογή, Ευπείθεια, Ειρήνη, Συμβίωση, Λεπτότητα, 

Νομιμοφροσύνη, Επιφύλαξη, Ζύγι

Σύμβολο: ''Η ζυγαριά ή ο απογευματινός ήλιος πάνω από τον ορίζοντα. Σύμβολα ισορροπίας και ειρήνης στο ζώδιο της χειμερινής ισημερίας ''.


Μυθολογικό Μοτίβο: ''Έρωτας και ψυχή. Η κρίση του Πάρη''.

Κίνητρο:
 ''Αγάπη για την ομορφιά''.
Αποστολή: ''Η διάθεση της ομορφιάς στον κόσμο ''.
Κινητήρια Δύναμη: ''Ζυγίζω, ισορροπώ ''.
Επιδιώξεις: ''Ομορφιά και ομορφιά''.

Αρχέτυπο: ''Ο καλλιτέχνης, ο σοφός δικαστής''.


Παγίδα: ''Επιφανειακή αισθητική, ομορφιά χωρίς περιεχόμενο''.




Η λ ι α κ ό ς  Δ ρ ό μ ος
Ανατολή Ηλίου: 07:20
Δύση Ηλίου: 19:09






(κάντε κλικ στο χάρτη)

Σελήνη 
29 ημερών, στην Παρθένο, Ζυγό (10:52)
Σελήνη Κ/Π: από χθες έως 10:52