15/1/15

Mimulus: Το Ανθοΐαμα του Αιγόκερω

Mimulus

Το Ανθοΐαμα του Αιγόκερω



Ο Δρ. Edward Bach, παθολόγος και βακτηριολόγος που έζησε και εργάστηκε στην Αγγλία (1886-1936), ανακάλυψε μια σειρά από ανθοϊάματα τα οποία έγιναν τελικά γνωστά με το όνομά του. Τα ανθοϊάματα προέρχονται από άνθη διαφόρων δέντρων και φυτών και η δράση τους έγκειται στην απάλυνση και εξισορρόπηση πολλών αρνητικών ψυχολογικών και νοητικών καταστάσεων. Μάλιστα, τα δώδεκα πρώτα ανθοϊάματα που ανακάλυψε ο Bach τα ονόμασε «Twelve Healers», Δώδεκα Θεραπευτές δηλαδή. Η ονομασία αυτή υποδηλώνει έναν, αν μη τι άλλο, ασυνείδητο συντονισμό του Bach με τα αρχέτυπα του ζωδιακού, δεδομένου του ότι ο ίδιος ποτέ δεν τα συνέδεσε ανοικτά με τα δώδεκα ζώδια. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν πενήντα χρόνια μετά το θάνατο του Bach για να γίνει και επίσημα η αντιστοίχιση των Δώδεκα Θεραπευτών στα δώδεκα ζώδια και αυτό το χρωστάμε στον αστρολόγο Peter Damian (1986).

Η παρούσα ανάλυση λοιπόν βασίζεται στην εργασία του εν λόγω αστρολόγου και δεδομένου ότι ο Ιανουάριος είναι ο μήνας του Αιγόκερω, ο μήνας δηλαδή κατά το μεγαλύτερο μέρος του οποίου ο Ήλιος διελαύνει από το εν λόγω ζώδιο, θα αναλύσουμε το ανθοΐαμα που ενδείκνυται για την ιδιοσυγκρασία όχι μόνο όσων εκπροσωπούν το ζώδιο του Αιγόκερω αλλά και όσων έχουν Σελήνη, Ωροσκόπο, Κυβερνήτη Ωροσκόπου ή πλειάδα πλανητών στο ζώδιο αυτό.


Mimulus: Το Ανθοΐαμα του Αιγόκερω

Το ζώδιο του Αιγόκερω είναι περιβόητο για τις υλικές του ανασφάλειες και τους φόβους που σχετίζονται με την υλική επιβίωση και την κοινωνική αναγνώριση. Είναι ακριβώς αυτές, λοιπόν, οι αρνητικές ψυχο-νοητικές καταστάσεις που το ανθοΐαμα Mimulus έρχεται για να απαλύνει και να εξισορροπήσει. Στην αρνητική του εκδήλωση ο ιδιοσυγκρασιακός τύπος Mimulus είναι εξαιρετικά αγχώδης και υποφέρει από πολλούς φόβους που είναι όμως γνωστής προέλευσης. Μιλάμε δηλαδή για φόβους που τροφοδοτούνται από ανασφάλειες που προκλήθηκαν από αρνητικές εμπειρίες του παρελθόντος και που έχουν σαν αποτέλεσμα να πνίγουν οποιαδήποτε φιλοδοξία του ατόμου για αυτοβελτίωση. Οι φόβοι αφορούν συνήθως σε υλικά ζητήματα και κοσμικά γεγονότα, γιατί είναι στις εν λόγω δραστηριότητες που ο τύπος Mimulus, όπως και το ζώδιο του Αιγόκερω, αναζητά την προσωπική ασφάλεια και την κοινωνική αναγνώριση. Άλλωστε, ως το ζώδιο που εισάγει την κρύα και περιοριστική εποχή του χειμώνα, ο Αιγόκερως αντιλαμβάνεται τη ζωή ως γεμάτη από υλικές αντιξοότητες και δυσκολίες, με αποτέλεσμα να αγχώνεται και να φοβάται συνέχεια μήπως αποτύχει στη διατήρηση των υλικών και οικονομικών του πόρων.

Ο φόβος της απώλειας και ο φόβος της φτώχειας και της ανέχειας βασανίζουν και ίσως παραλύουν τους τύπους Mimulus, όπως και το ζώδιο του Αιγόκερω, αλλά ταυτόχρονα τους ωθούν στη σοβαρή ενασχόληση με την οικονομική και επαγγελματική τους άνοδο και επιτυχία. Οι παραπάνω φόβοι συνοδεύονται από ένα σχετικό αίσθημα κατωτερότητας και μια μάλλον εύθραυστη αυτοεικόνα η οποία προφανώς δημιουργεί προβλήματα στις κοινωνικές συναναστροφές των ανθρώπων Mimulus. Πιο συγκεκριμένα, αγχώνονται στην ιδέα του να εκτεθούν και να ανοιχτούν στους άλλους από φόβο του τι εντύπωση θα προκαλέσουν σε περίπτωση που φανούν οι αδυναμίες τους ή που δεν μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Μάλιστα, το άγχος και η ντροπαλοσύνη τους διογκώνονται όταν βρίσκονται στη συντροφιά ατόμων που ανήκουν σε υψηλότερη κοινωνική τάξη ή που έχουν θέση ισχύος. Στην πραγματικότητα όμως αναζητούν τη συντροφιά των άλλων, γιατί όταν είναι μόνοι δεν εισπράττουν την προσοχή και την αναγνώριση που τους είναι απαραίτητη για την καταπράυνση των φόβων τους. 

Ο κατάλογος των πραγμάτων που φοβούνται οι τύποι Mimulus είναι εξαιρετικά μακρύς και μερικές φορές είναι δύσκολο για τους ανθρώπους γύρω τους να σεβαστούν ή να κατανοήσουν τις ευαισθησίες και τους φόβους τους. Το κοινό χαρακτηριστικό όμως των φόβων είναι ότι το φοβικό αντικείμενο είναι κάτι το υπαρκτό. Για παράδειγμα, οι τύποι Mimulus συχνά φοβούνται τους δυνατούς θορύβους, τα ύψη, τους κλειστούς χώρους, το έντονο φως ή το απόλυτο σκοτάδι, τα εχθρικά λόγια και την επιθετικότητα των άλλων, τις  συγκρούσεις και τις λογομαχίες. Άλλα παραδείγματα πραγμάτων ή καταστάσεων που φοβούνται είναι οι ασθένειες, οι ιατρικές εξετάσεις, οι οδοντίατροι, ο πόνος, η οδήγηση, οι πτήσεις, τα ατυχήματα, οι πυροβολισμοί, οι καταιγίδες, το νερό, οι διαρρήκτες, τα ζώα (π.χ. σκύλοι).


Οι άνθρωποι Mimulus λένε συχνά για τον εαυτό τους:

Κάποτε δεν είχα κανένα πρόβλημα με την οδήγηση, αλλά  τώρα φοβάμαι ότι κάτι μπορεί να συμβεί σε μένα ή στους περαστικούς.

Ο φόβος μου για τα πάντα μού απαγορεύει να κάνω τα πράγματα που θα έπρεπε να κάνω. 

Συνεχώς φοβάμαι μήπως χάσω τη δουλειά μου. Κάθε φορά που με φωνάζει το αφεντικό μου, φοβάμαι ότι θα με απολύσει.

Εν μέσω των φόβων και της διστακτικότητας είναι φυσικό οι άνθρωπου τύπου Mimulus να παίρνουν τη ζωή και τον εαυτό τους πάρα πολύ σοβαρά, όπως ακριβώς κάνει το ζώδιο του Αιγόκερω. Τους λείπει λοιπόν το χιούμορ και θέλουν να συγκεντρώνουν τον σεβασμό των άλλων και να θεωρούνται πολύ σημαντικοί. Τυχόν εξωτερική αμφισβήτηση της σημαντικότητάς τους είναι δυνατόν να τους κάνει αδίστακτους, γιατί τους υπενθυμίζει την αμφισβήτηση στην οποία οι ίδιοι υποβάλλουν τον εαυτό τους. Έτσι, δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλή αυτοπεποίθηση και συχνά χρονοτριβούν λόγω του φόβου για το πώς μπορεί να πάνε τα πράγματα που δοκιμάζουν να κάνουν.

Στην προσπάθειά τους να κρύψουν τους φόβους τους, οι άνθρωποι Mimulus περνάνε αρχικά απαρατήρητοι, αλλά το περιβάλλον τους δεν αργεί να πάρει είδηση των υπερβολικών ευαισθησιών και φόβων τους. Σύμφωνα με τον Krämer (1995), σε μια τέτοια περίπτωση το άτομο μπορεί να αρχίσει να προσκολλάται υπερβολικά στους άλλους για να μοιραστεί τους φόβους και τις ευαισθησίες του περνώντας πια στην κατάσταση της αναπλήρωσης (compensation). Εκεί οι υλικές ανασφάλειες και οι φόβοι γίνονται τόσο αφόρητοι που το άτομο καταλήγει να τους δημοσιοποιεί στον οποιονδήποτε και να αναγνωρίζεται κοινωνικά για αυτούς, κάτι που συνάδει με τη δημόσια φύση του Αιγόκερω. Μια τέτοια κατάσταση απαιτεί τη λήψη του ανθοϊάματος Heather.

Το άτομο όμως μπορεί να φτάσει και στην κατάσταση της υπερ-αναπλήρωσης (decompensation), όπου η δημοσιοποίηση των φόβων και των ανησυχιών του δεν αποτελεί πια αποτελεσματικό μέσο για την αντιμετώπισή τους. Έτσι, το άτομο αρχίζει να περνάει από περιόδους κατάθλιψης οι οποίες εμφανίζονται χωρίς προφανή λόγο και αιτία και εξαφανίζονται τόσο ξαφνικά όσο εμφανίστηκαν. Η κατάσταση αυτή απαιτεί τη λήψη του ανθοϊάματος Mustard και συχνά περιγράφεται ως μια αίσθηση απόλυτου εσωτερικού κενού όπου τα πάντα έχουν σκεπαστεί από ένα βαρύ μαύρο σύννεφο.


Η συμβουλή μας

Εάν νιώθετε ότι βρίσκεστε σε κάποιο από τα παραπάνω στάδια, τότε η λήψη του αντίστοιχου ανθοϊάματος θα απαλύνει τα σχετικά συμπτώματα και θα επαναφέρει την ισορροπία στη σκέψη και το συναίσθημα. Στην περίπτωση Mimulus, θα πάψετε να υποφέρετε από φόβους και ανασφάλειες και θα ανεβεί η αυτοπεποίθησή σας. Η ταυτόχρονη λήψη του ανθοϊάματος Larch θα ενισχύσει τη δράση του Mimulus τονώνοντας ακόμη περισσότερο την αυτοπεποίθησή σας. Στην περίπτωση Heather θα απαλλαγείτε από την τάση να επικεντρώνεστε μόνο στον εαυτό και τα προβλήματά σας αναπτύσσοντας έτσι την ικανότητα της ενσυναίσθησης, ενώ στην περίπτωση Mustard θα ανακτήσετε τη χαμένη σας καλή διάθεση και θα νιώσετε το βαρύ μαύρο σύννεφο της θλίψης να διαλύεται.

Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στα ανθοϊάματα Μπαχ και τη σχέση τους με την αστρολογία παρακολουθήστε τη συνέντευξή μου στην εκπομπή της Σταυρούλας Χριστοπούλου και του Χρήστου Άρχου "Ζώδια και Μέλλον" στο Focus Web TV. Για συνεδρίες ανθοθεραπείας επικοινωνήστε μαζί μου στο 6977786410 ή στο 210-2522030 απογευματινές ώρες (17.00-20.00).



Σχετική Βιβλιογραφία

Αγγελή, Μ. (2008). Ανθοθεραπεία με τα ιάματα Μπαχ: Πεμπτουσίες των λουλουδιών για την υγεία της ψυχής και την πνευματική εξέλιξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος.

Bach, E. (1936). The twelve healers and other remedies. London, England: C. W. Daniel, Co., Ltd.

Damian, P. (1986). An astrological study of the Bach flower remedies. Essex, England: Neville Spearman Publishers.

Krämer, D. (1995). New Bach flower therapies. Healing the emotional and spiritual causes of illness. Rochester, Vt: Healing Arts Press.

by Dr. Vangelis Petritsis 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου