29/10/16

Η Σκέψη της Ημέρας !


21/10/16

Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, από 17-10 έως 23-10

Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ,
από 3-10 έως 9-10
(Επιμέλεια: Αντώνης Παντελίδης)

Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου
Monday_chart
Η λαμπρή Αφροδίτη ξεχωρίζει χαμηλά στα νοτιοδυτικά κατά τη διάρκεια του βραδινού λυκόφωτος. Ο πλανήτης βρίσκεται περίπου 10° πάνω από τον ορίζοντα μισή ώρα μετά τη δύση του Ηλίου και δύει στο τέλος του λυκόφωτος. Με μέγεθος -3,9, η Αφροδίτη είναι το λαμπρότερο αντικείμενο στον ουρανό το βράδυ, μετά τη Σελήνη.
Τρίτη , 18 Οκτωβρίου
Tuesday_chart
Προσέξτε τη Σελήνη απόψε. Ανατέλλει μετά τις 8:30 μμ και βρίσκεται πολύ κοντά στις Υάδες, στον Ταύρο. Μετά τα μεσάνυχτα δείτε το φεγγάρι να πλησιάζει το αστέρι γ του Ταύρου το οποίο και θα αποκρύψει μετά τις 2 πμ για 1½ ώρα περίπου. Στη Βόρεια Αμερική, και ιδιαίτερα στις δυτικές πολιτείες, ο δορυφόρος μας θα αποκρύψει τον λαμπρό, 1ου μεγέθους,  Αλντεμπαράν.
 Tuesday_chart2
Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου
Ο Άρης εξακολουθεί να κάνει μια ωραία εμφάνιση αυτά τα βράδια του Οκτωβρίου. Με μέγεθος 0,2, ο κόκκινος πλανήτης βρίσκεται ανάμεσα στα αστέρια του Τοξότη και εμφανίζεται περίπου 20° ψηλά στα νότια-νοτιοδυτικά νωρίς το βράδυ. Με τηλεσκόπιο ο δίσκος του πλανήτη έχει διάμετρο 8″. Ο Άρης έχει από σήμερα, πιθανότατα, έναν νέο επισκέπτη από τη Γη πάνω στην επιφάνειά του. Το διαστημικό σκάφος ExoMars Schiaparelli της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος έχει προγραμματιστεί να αγγίξει το αρειανό έδαφος λίγο πριν από τις 8 μμ. Παρά το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό αυτό είναι ένα τεστ της αναγκαίας για τις μελλοντικές αποστολές τεχνολογίας, το Schiaparelli θα βγάλει 15 ασπρόμαυρες εικόνες στη καθοδική πορεία του για την προσεδάφισή του στην επιφάνεια του πλανήτη.
Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου
Το Μεγάλο Τετράγωνο του Πήγασου βρίσκεται τώρα ψηλά στα ανατολικά-νοτιοανατολικά νωρίς το βράδυ. Ο σχηματισμός αυτός ισορροπεί σε μια γωνία του.
Η μέτρια σε ένταση βροχή διαττόντων Ωριωνίδες θα είναι σε εξέλιξη τα επόμενα πρωινά, αλλά το δυνατό φως της Σελήνης (σε χάση) θα δυσκολέψει αρκετά τη θέαση της.
Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου
Friday_chartΟ Κρόνος και ο Αντάρης σχηματίζουν ένα σχετικά μικρό ορθογώνιο τρίγωνο με την Αφροδίτη χαμηλά στα νοτιοδυτικά το σούρουπο, όπως φαίνεται παραπάνω.
Σάββατο, 22 Οκτωβρίου                                            
Τελευταίο τέταρτο της Σελήνης στις 22:15. Ο δορυφόρος μας βρίσκεται στον Καρκίνο, περίπου 4° νοτιοδυτικά του όμορφου ανοιχτού σμήνους της «Κυψέλης» (M44).
Αναζητήστε τη λαμπρή Αίγα (Capella) που τρεμοσβήνει χαμηλά στα βορειοανατολικά αυτά τα βράδια. Βρείτε τις Πλειάδες στα δεξιά της. Αυτοί είναι οι προάγγελοι των κρύων μηνών που έρχονται. Το αστέρι και το ανοιχτό σμήνος όλο και περισσότερο υψώνονται στον ουρανό, καθώς οι νύχτες μεγαλώνουν και γίνονται πιο κρύες.
Κυριακή, 23 Οκτωβρίου
Sunday_chart
Νότια του Περσέα, βρίσκεται ο βόρειος αστερισμός του Ηνίοχου. Η Αίγα είναι το πιο λαμπρό του άστρο, το α του Ηνίοχου, με κίτρινο χρώμα και μέγεθος 0,1 (το 5ο σε σειρά λαμπρότητας από όλα τα άστρα του ουρανού). Το λατινικό της όνομα είναι Capella. Ο αστερισμός αναγνωρίζεται εύκολα από το εξάγωνο που σχηματίζουν 5 λαμπρά άστρα του (τα α, β, ε, ι και θ μαζί με το β του Ταύρου).

Μπορεί ένα αυτοματοποιημένο τηλεσκόπιο να αντικαταστήσει τους αστροχάρτες; Όπως ο Terence Dickinson και ο Alan Dyer λένε στο Backyard Astronomers Guide: “Δεν μπορεί κανείς να εκτιμήσει πλήρως το σύμπαν, αν δεν αναπτύξει την ικανότητα να βρίσκει πράγματα στον ουρανό και αν δεν κατανοεί τις ουράνιες κινήσεις. Αυτή η γνώση κατακτάται μόνο όταν κάποιος αφιερώνει χρόνο κάτω από τα αστέρια με φιλομάθεια και με έναν αστροχάρτη στα χέρια.”  Χωρίς αυτά, “ο ουρανός ποτέ δεν γίνεται ένα φιλικό μέρος.”
ldn604sΜέσα στο πυκνό αστρικό πεδίο προς τον αστερισμό του Αετού υπάρχουν σκοτεινά νεφελώματα σκόνης που περιέχουν κάποια άλλα περίεργα μικρά νεφελώματα, όπως το εικονιζόμενο GGD 30. Αυτό είναι ένα μικρό φωτεινό νέφος που αναδύεται μέσα από την σκοτεινή περιοχή κοντά στο κέντρο της εικόνας. Η φωτεινή πηγή κρύβεται βαθιά μέσα στο νέφος, κάτι που έχει διαπιστωθεί μετά από έρευνα που έγινε στην ακτινοβολία του υπέρυθρου. Συγκεντρωτικά, τα σκοτεινά νεφελώματα σ’ αυτό το αστρικό πεδίο ονομάζονται LDN 604. Φωτογραφία: Adam Block 

 ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Για καθημερινή ενημέρωση σχετικά με την ηλιακή δραστηριότητα, επισκεφτείτε τον δικτυακό τόπο:www.spaceweather.com.
Ο Ερμής ( μέγεθος -1,2) ακόμα φαίνεται χαμηλά στον ουρανό του λυκαυγούς, κάτω από τον Δία. Είναι το «αστέρι» χαμηλά στα ανατολικά. Κοιτάξτε 40 λεπτά πριν την ανατολή του Ήλιου. Ο Ερμής θα χαθεί στο φως του Ήλιου τις επόμενες δύο εβδομάδες.
Η Αφροδίτη (μέγεθος -3,9) είναι χαμηλά πάνω από τον νοτιοδυτικό ορίζοντα στο βραδινό λυκόφως.
Ο Άρης (μέγεθος +0,2) συνεχίζει να λάμπει στον Τοξότη, στα νότια-νοτιοδυτικά, όταν βραδιάζει. Με τηλεσκόπιο, ο Άρης έχει φαινόμενη διάμετρο 8 δευτερόλεπτα της μοίρας.
Ο Δίας (μέγεθος -1,7) είναι πολύ χαμηλά στο λυκαυγές, κοντά στον Ερμή.
Ο Κρόνος (μέγεθος +0,5) λάμπει στα νοτιοδυτικά το σούρουπο25° με 30° στα δεξιά του Άρη. Δείτε τον Αντάρη να τρεμοσβήνει (μέγεθος +1) 7° κάτω από τον Κρόνο.
Ο Ουρανός (μέγεθος 5,7, στους Ιχθύες) και ο Ποσειδώνας (μέγεθος 7,8, στον Υδροχόο) είναι σε καλή θέση για παρατήρηση μετά τις 11 μμ, στα ανατολικά και νοτιοανατολικά, αντίστοιχα. Δείτε αναλυτικούς χάρτες με τις θέσεις των Ουρανού και του Ποσειδώνα.

astro.planitario.gr

Το Θεατρικό Μουσείο μεταφέρεται στην ΕΡΤ


Το Θεατρικό Μουσείο μεταφέρεται στην ΕΡΤ
 και αρχίζει η συντήρησή του


Ξεκινά επειγόντως η σωτηρία των σπάνιων αντικειμένων και τεκμηρίων από την υγρασία, μούχλα, τρωκτικά, έντομα και διαρρήξεις σε χώρους της ΕΡΤ




Στις 26 Μαΐου το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων κήρυξε ομόφωνα ομόφωνα τη συλλογή του θεατρικού Μουσείου, μνημείο, κάνοντας ένα πρώτο βήμα για τη διάσωσή της. Επρόκειτο για την πρώτη μαζική κήρυξη αντικειμένων συλλογών με τον νόμο 3028 για την προστασία αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς.  Η προσπάθεια μαζικής κήρυξης έγινε λόγω του επείγοντος της κατάστασης διατήρησης των αντικειμένων, όπως εξήγησε τότε στα μέλη του Συμβουλίου η προϊσταμένη της Διεύθυνσης, Σταυρούλα Φωτοπούλου.

Το πρώτο αυτό μέτρο της διάσωσης που πάρθηκε τον Μάΐο ακολουθήθηκε από ένα δεύτερο, χθες, στη συνάντηση που έγινε στο ΥΠΠΟΑ και στην οποία πήραν μέρος στελέχη, συντηρητές και τεχνικό προσωπικό του Υπουργείου, ο διευθυντής του Εθνικού θεάτρου Στάθης Λιβαθινός, ο Νίκος Θεοχαράκης πρόεδρος του Δ.Σ του Μεγάρου Μουσικής, εκπρόσωποι της ΕΡΤ, εκπρόσωποι της Εταιρείας Συγγραφέων και του Θεατρικού Μουσείου. Στη συνάντηση, στην οποία οι αρμόδιοι συντηρητές περιέγραψαν την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα βιβλία, τα αρχεία και τα εκθέματα του θεατρικού μουσείου, στο κτίριο της οδού Ακαδημίας, στο κτίριο της Καραμανλάκη που στεγάζει τη Βιβλιοθήκη του Μουσείου και στα δυο διαμερίσματα στο Παγκράτι που χρησιμοποιούνται ως αποθήκες, αποφασίστηκε με την διαδικασία του επείγοντος η άμεση μεταφορά, διάσωση και συντήρηση των χιλιάδων τεκμηρίων και θησαυρών του ελληνικού θεάτρου. Ήδη σε προηγούμενη φάση είχε αναζητηθεί η λύση μεταφοράς στο Μέγαρο Μουσικής, αλλά δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι χώροι συντήρησης.


Γιαυτό το λόγο η ΕΡΤ ανέλαβε την πρωτοβουλία να παραχωρήσει χώρους στους οποίους θα μεταφερθούν οι συλλογές και εκεί θα εργαστούν οι συντηρητές. Οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις που έχουν γίνει έχουν προσδιορίσει ότι οι ανάγκες για να μεταφερθούν οι συλλογές ξεπερνούν τα 1.500τ.μ. χώρου. Οι τεχνικοί του ΥΠΠΟΑ θα αναλάβουν άμεσα δράση, ενώ διευκρινίστηκε ότι οι χώροι της ΕΡΤ θα παραχωρηθούν για την συντήρηση και διάσωση του υλικού, ενώ αναζητείται χώρος για το επόμενο βήμα, την έκθεση των συλλογών. Πολλές προτάσεις ακούστηκαν αλλά το βασικό μέλημα εργαζομένων και φορέων είναι η μη διάσπαση της συλλογής. Το έργο αναλαμβάνει οικονομικά εξ΄ ολοκλήρου το Υπουργείο πολιτισμού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συντηρητών πρόκειται για μια μεγάλη και χρονοβόρα επιχείρηση καθώς πολλά από τα εκθέματα αλλά και τα αρχεία βρίσκονται σε κατάσταση μεγάλης φθοράς. Μάλιστα, όπως σημειώθηκε από τους συντηρητές, το Θεατρικό Μουσείο είναι παράδειγμα προς αποφυγήν, καθώς ποτέ δεν υπήρξε αίτημα συντήρησης των εκθεμάτων αλλά δεν έγινε ποτέ και μουσειολογική μελέτη.


Αυτό το βήμα της σωτηρίας των αρχείων, βιβλίων και εκθεμάτων, ενός αναντικατάστατου εθνικού θησαυρού, σε καμία περίπτωση δεν δίνει λύση στα δυσεπίλυτα θεσμικά προβλήματα του μουσείου. Το μουσείο χρωστάει 700.000 ευρώ στο ΙΚΑ και 120.000 ευρώ σε ενοίκια για το διαμέρισμα όπου στεγάζεται η βιβλιοθήκη του φορέα, χρέη που ογκώθηκαν από τότε που σταμάτησε το επί 40 χρόνια επιχορηγούμενο μουσείο να παίρνει χρήματα επί υπουργίας Π. Γερουλάνου.


Η συλλογή του Θεατρικού Μουσείου-Κέντρου Μελέτης και Έρευνας Ελληνικού Θεάτρου περιλαμβάνει υλικό για θεατρικές παραστάσεις από τα προεπαναστατικά χρόνια (18ος αιώνας) ως το 2011 οπότε σταμάτησε η καταγραφή και συλλογή λόγω των οικονομικών δυσκολιών όπως και το περίφημο αρχείο του βασιλικού θεάτρου. Η συλλογή περιλαμβάνει ακόμα πάνω από 150.000 φωτογραφίες, ισάριθμες αφίσες, 200.000 προγράμματα, 50.000 τόμους και συγκροτεί ένα από τα πιο το πιο σημαντικά εθνικά μουσεία θεάτρου της Ευρώπης.

Το αρχείο περιλαμβάνει ακόμα οπτικοακουστικό υλικό, με βιντεοσκοπημένες παραστάσεις, ηχητικό αρχείο παραστάσεων και ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές. Μεγάλος αριθμός του υλικού του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα του Μουσείου έχει ψηφιοποιηθεί και ήταν διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του μουσείου, που ωστόσο «κατέβηκε», λόγω των οικονομικών δυσκολιών. Γίνεται προσπάθεια από το υπουργείο Πολιτισμού να ανασυρθεί το υλικό και να ξαναστηθεί η ιστοσελίδα στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, όπου μπορεί να φιλοξενηθεί δωρεάν. Συνολικά έχουν ψηφιοποιηθεί 26.915 τεκμήρια και 1.000 ώρες οπτικοακουστικού υλικού.

Στην ΕΡΤ θα μεταφερθούν για συντήρηση και τα περιεχόμενα 18 καμαρινιών σημαντικών ανθρώπων του θεάτρου, μεταξύ των οποίων της Μελίνας Μερκούρη, της Κατίνας Παξινού και του Αλέξη Μινωτή, της Τζένης Καρέζη, της Κυβέλης, του Μάνου Κατράκη, της Αλίκης Βουγιουκλάκη, της Μαρίκας Κοτοπούλη και του Δημήτρη Χορν.

thetoc.gr

20/10/16

Παγκόσμια πρωταθλήτρια στο F1 In Schools η Ελλάδα!



Τεράστιος θρίαμβος για τη χώρα μας, στους φετινούς παγκόσμιους τελικούς του F1 In Schools που έλαβαν χώρα στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, με την Infinite Racing να βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου!


ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/seitanf1)

Μετά το πανελλήνιο πρωτάθλημα, η ομάδα μαθητών από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη κυριάρχησε και σε παγκόσμιο επίπεδο, ανάμεσα σε 39 ομάδες από 23 χώρες από κάθε άκρη του πλανήτη!

Μετά τους αγώνες αυτόματης εκκίνησης της πρώτης ημέρας, όπου η Infinite Racing ήταν δεύτερη σημειώνοντας παράλληλα προσωρινό παγκόσμιο ρεκόρ, ήρθε η επίσης δεύτερη θέση στους αγώνες αντίδρασης. Μέσω του NewsAuto.gr είδατε LIVE και τους αγώνες νοκ άουτ, εκεί που η χώρα μας άφησε άπαντες με ανοιχτό το στόμα.



Κι αυτό γιατί στον μεγάλο τελικό, έφτασε και η Infinite αλλά και η δεύτερη ελληνική ομάδα, η Aeolus Racing. Πρόκειται για ομάδα συνεργασίας, που προέκυψε από την ένωση της IRON από το Αρσάκειο Τοσίτσειο Εκάλης και της White Squall Racing της Σχολής Μωραϊτη και που ήταν κι αυτή σταθερά στο Top4 των αγωνιστικών διαδικασιών των Παγκόσμιων Τελικών.

Ήταν χαρακτηριστική η έκπληξη του παρουσιαστή της διοργάνωσης και σχολιαστή της F1 στο Sky Sports, David Croft, όταν είδε πως ο τελικός θα ήταν ελληνική υπόθεση. Αυτή η μάχη, αποτέλεσε το κερασάκι στην τούρτα του αγωνιστικού μέρους της διοργάνωσης και έλαβε χώρα τα ξημερώματα, με νικήτρια την Infinite Racing.



Βέβαια αυτό δεν εξασφάλιζε κάτι, καθώς στο F1 In Schools οι ομάδες μαθητών προσομοιώνουν πλήρως τις λειτουργίες μίας ομάδας της Formula 1. Κατασκευάζουν αγωνιστικά αμαξίδια με άριστη αεροδυναμική απόδοση και περίπλοκα γεννημένα σε 3D εκτυπωτές εξαρτήματα, δοκιμάζονται στην αρένα του marketing και της επικοινωνίας και τέλος καλούνται να κάνουν και τις καλύτερες δυνατές παρουσιάσεις της δουλειάς τους.

Όμως και εκεί η Infinite Racing αποδείχθηκε η… αποκάλυψη της φετινής διοργάνωσης και έτσι με συνολική βαθμολογία 852.3 πόντων, ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια για το 2016! Παράλληλα, έλαβε και δύο ειδικά βραβεία, αυτό της «Διαχείρισης Πίεσης» και εκείνο του «Καλύτερου Website».



Από αριστερά: Ο Andrew Denford, ο άνθρωπος που δημιούργησε το F1 In Schools, τα μέλη της 2ης στην κατάταξη Infinitude από την Αυστραλία, ο δοκιμαστής της ManorF1 και νικητής στο Indy500 Alexander Rossi, τα μέλη της πρωταθλήτριας Infinite Racing, τα μέλη της 3ης Endeavour από τη Γερμανία και ο δοκιμαστής της Ferrari Jean Eric Vergne!


Δεδομένου πως αυτός ο θεσμός αποτελεί ένα «παράθυρο» προς την F1, είναι χαρακτηριστικό πως τις απονομές έκαναν δύο πρώην οδηγοί της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Alexander Rossi και ο Jean-Eric Vergne, που πρωταγωνιστούν στα IndyCars και τη Formula E αντίστοιχα.

Η Aeolus Racing κατέλαβε την έβδομη θέση στην τελική κατάταξη με 700.6 βαθμούς ενώ η κυπριακή ομάδα Blaze Racing Team κατετάγη 36, με 311.5 πόντους στο ενεργητικό της.




Συγχαρητήρια στις ομάδες μας!

newsauto.gr

Η Σκέψη της Ημέρας !



«Έρωτας είναι να αγαπάς τις ομοιότητες και Αγάπη, 
... να ερωτεύεσαι τις διαφορές».

19/10/16

Εβδομαδιαίο Τμήμα με την Ιωάννα Σοφού



Κάθε Πέμπτη 19.00 – 21.00
Έναρξη 3 Νοεμβρίου 2016


Εσωτέρα όπως το δηλώνει η λέξη, σημαίνει κάτι εσωτερικό, όχι με την έννοια του μυστηρίου αλλά του κάτι που δεν βλέπουμε. Λέγεται εσωτέρα γιατί ασχολείται με αυτό το σώμα που είναι αόρατο στο φυσικό μάτι – το αιθερικό σώμα -που σήμερα αρχίζει να αναγνωρίζεται πλέον και από την ιατρική επιστήμη.

Η Εσωτέρα Θεραπευτική είναι μια θεραπευτική μέθοδος που μας φέρνει σε ποιο στενή επαφή με τον πυρήνα της ύπαρξής μας – την ψυχή – τον θεραπευτή μέσα μας προσεγγίζοντας έτσι ένα βαθύτερο κομμάτι μας.

Λειτουργεί με την εξισορρόπηση και την ευθυγράμμιση όλων των σωμάτων – φυσικού – συναισθηματικού – νοητικού και πνευματικού.

Είναι μια θεραπευτική τεχνική που λειτουργεί με σαφές και επιστημονικό πλαίσιο, πρωτόκολλο , κανόνες και συμπαντικούς νόμους.

Απευθύνεται σε όλους μας μικρούς και μεγάλους, δίχως να περιορίζεται από τον χρόνο και τον χώρο και τα αποτελέσματα της είναι στον παρόντα χρόνο.

Μας βοηθάει στο να είμαστε συντονισμένοι, ενεργοποιημένοι και εναρμονισμένοι με το αγαθό το ωραίο και το αληθινό που βρίσκεται μέσα μας και κατ επέκταση να μπορούμε να το προβάλλουμε προς τα έξω, στο περιβάλλον μας και στην κοινωνία που ζούμε ώστε να ζούμε και να δημιουργούμε καλύτερες και ορθότερες ανθρώπινες σχέσεις.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι:
Βασική κατανόηση των κέντρων

• Τι αντιπροσωπεύουν
• Την σχέση τους με τους φυσικούς αδένες, όργανα και συστήματα.
• Η συμβολή τους από ψυχολογική πλευρά.
• Την εξισορρόπηση των κέντρων και των συναφών συστημάτων.
• Να μας διδάξει την πραγματική σύσταση του ανθρώπου έτσι ώστε να αναγνωρίσουμε ποιοι είμαστε.
• Να μας οδηγήσει στην αναγνώριση του πεδίου της ενέργειας ( αιθερικό πεδίο), έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθούμε και να το αναγνωρίζουμε.
• Θα μας δώσει τα βασικά κλειδιά και διάφορα πνευματικά εργαλεία προς χρήση για την καλυτέρευση του εαυτού και των σχέσεών μας.
• Θα μας οδηγήσει σε ένα δομημένο σύστημα ενεργειακής θεραπείας, έτσι ώστε να μπορούμε να εργαστούμε με τον εαυτό μας, με την οικογένεια μας, με φίλους και αργότερα με πελάτες.
• Θα είμαστε σε θέση να ασκήσουμε ένα απλό πρωτόκολλο θεραπείας για τον εαυτό μας ή για ένα φίλο ή μέλος της οικογένειας.
• Θα γίνουμε αποτελεσματικοί θεραπευτές και θα καταλάβουμε πώς να γειώνουμε την πνευματική κατανόηση.
• Θα μας βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και αντίστοιχα των άλλων. Επίσης θα μας βοηθήσει στο να ακούμε τους εαυτούς μας και τους άλλους.
• Να μάθουμε πώς να ερχόμαστε σε επαφή με την ψυχή μας – τον αληθινό θεραπευτή μέσα μας.
• Να μάθουμε πώς να ζούμε δημιουργικά, σε αρμονία με εμάς και το περιβάλλον μας.
• Να μας εισάγει στους Νόμους της Θεραπευτικής Τέχνης, και στις αιτίες των ασθενειών έτσι ώστε να αποδεχθούμε την ασθένεια ως μια διαδικασία μάθησης.
• Να μάθουμε πώς να ελευθερώνουμε την κρατημένη ή μπλοκαρισμένη ενέργεια έτσι ώστε να ρέει ελεύθερα.

Θεραπεύω στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει:
1.Υπηρετώ, φροντίζω, περιποιούμαι, ασχολούμαι με ζήλο, καλλιεργώ, ικανοποιώ.
2.Νοσηλεύω, γιατρεύω, επανορθώνω ζημιά.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους αυτούς που πραγματικά θέλουν να μάθουν αυτό που εννοούσαν οι αρχαίοι Έλληνες με την λέξη θεραπεία.
Σε αυτούς που θέλουν να μάθουν να υπηρετούν, να φροντίζουν, να περιποιούνται, να ασχολούνται με ζήλο…
Να καλλιεργούν το πνεύμα…
Να μάθουν να επανορθώνουν ζημιά…

Το σεμινάριο είναι ανοιχτό για αυτούς που ενδιαφέρονται για περισσότερη γνώση αυτογνωσίας,
Για αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με την θεραπευτική για τον εαυτό τους ή σαν επάγγελμα.
Για αυτούς που ήδη εξασκούν κάποια θεραπευτική τέχνη και θέλουν να εμβαθύνουν περισσότερο,



Εβδομαδιαίο τμήμα
Κάθε Πέμπτη 19.00 – 21.00
Έναρξη 3 Νοεμβρίου 2016

Η διδασκαλία της Εσωτέρας Θεραπευτικής θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.
Δηλώστε την συμμετοχή σας έως 29 Οκτωβρίου.
Εισηγήτρια Ιωάννα Σοφού.
6974331533

Πιστοποιημένη απο το ΙΝΕΗ (Παγκόσμιος Οργανισμός Εσωτέρας Θεραπευτικής)
Η διδασκαλία της Εσωτέρας Θεραπευτικής διδάσκεται από το ομώνυμο βιβλίο.
ΕΣΩΤΕΡΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ Α. Μπέιλη εκδ. Κέδρος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ International Network of Energy Healing (INEH).

Κέντρο Φαέθων
Ήβης 25 Ψυρρή
2130099902

Έχουν όλοι οι άνθρωποι τάσεις ψυχοπάθειας;



Στις αρχές του 1800, οι γιατροί που δούλευαν με ψυχικά ασθενείς ανθρώπους παρατήρησαν, ότι κάποιοι από τους ασθενείς τους, που παρουσίαζαν μια υπερβολικά κανονική συμπεριφορά είχαν αυτό που ονομάζεται “ηθική παραφροσύνη.” Ο όρος ψυχοπαθής εφαρμόστηκε πρώτη φορά για αυτούς τους ανθρώπους γύρω στο 1900. Οι ψυχοπαθείς που μπορούν να ελέγξουν τις ενοχλητικές και ανησυχητικές παρορμήσεις τους αποτελούν πραγματική απειλή για την κοινωνία. Έχουν όλοι οι άνθρωποι τάσεις ψυχοπάθειας; Φυσικά, όχι! Αυτό που κάνει τους ψυχοπαθείς επικίνδυνους είναι η πιθανότητα κατά την οποία ένας άνθρωπος θα ενεργήσει με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Δείτε παρακάτω 5 σημάδια, με τα οποία μπορείτε να εντοπίσετε έναν ψυχοπαθή.

1. Συγκαταβατική και ανειλικρινής στάση. Ο ψυχοπαθής συνήθως δεν φωνάζει, όταν είναι αναστατωμένος ή βρίσκετε σε μια διαφωνία. Αντ’ αυτού θα δείξει τον θυμό ή την αναστάτωση του μέσω των εκφράσεων του προσώπου ή του αλαζονικού τόνου. Το μόνο που είναι σίγουρο είναι, ότι θέλουν να δουν ένα συναισθηματικό ξέσπασμα από εσάς. Γιατί; Επειδή αντλούν μια διεστραμμένη ικανοποίηση από αυτό, μια αίσθηση κυριαρχίας και ανωτερότητας.

2. Επιδιώκουν τον οίκτο και την συμπόνια. Οι ψυχοπαθείς λατρεύουν να παίζουν με τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων, αφού είναι ένας απλός τρόπος για να τους χειραγωγήσουν για προσωπικό τους όφελος. Συχνά, θα αναφέρουν παρατραβηγμένες ιστορίες στις οποίες έχουν πάντα τον ρόλο του  θύματος. Επίσης, έχουν μια ακόρεστη ανάγκη για προσοχή. Φυσικά, μόλις πάρουν την προσοχή που επιζητούν θα ξεκινήσουν την χειραγώγηση για να πετύχουν τους σκοπούς που είχαν εξ αρχής.

3. Ιστορικό ψεμάτων και δικαιολογιών. Ο ψυχοπαθής λέει σχεδόν πάντα ψέματα και βρίσκει συνέχεια δικαιολογίες. Αν κριτικάρετε κάποια πράξη τους, θα βρουν αμέσως μια δικαιολογία για να την εξηγήσουν. Πάντα βρίσκουν έναν τρόπο για να εξορθολογήσουν τις πράξεις τους, ώστε να μην χρειαστεί να τις βελτιώσουν.

4. Θα σας αγνοήσουν εσκεμμένα.  Αυτό ισχύει περισσότερο για όσους έχουν σχέση με έναν ψυχοπαθή. Είναι ειδικοί στο να χειραγωγούν τα συναισθήματα των άλλων και να βρίσκουν τρόπους για να πλήξουν την αυτοεκτίμησή σας. Ένας τρόπος είναι να σας αγνοήσουν, κάτι που τους δίνει μια αίσθηση ανωτερότητας.


5. Αισθάνεστε διαφορετικός άνθρωπος συναισθηματικά και διανοητικά. Η αλληλεπίδραση με έναν ψυχοπαθή για μεγάλο χρονικό διάστημα οδηγεί σε συναισθηματική σύγχυση. Οι ψυχοπαθείς νοιάζονται μόνο για τον εαυτό τους και αδιαφορούν τελείως για την ζημιά που κάνουν στους άλλους ανθρώπους, αρκεί να εκπληρώσουν τους σκοπούς τους.

tilestwra.com



:




H ψυχοπάθεια είναι μία εκ των πιο επιστημονικά «προκλητικών» ψυχολογικών δυσλειτουργιών που συμπεριλαμβάνονται σε επιστημονικές έρευνες, βιβλιογραφίες και κλινικές αναλύσεις δύο σχεδόν αιώνων στην ψυχολογία. O πιο συνήθης όρος, όμως, που χρησιμοποιείται πλέον για την ψυχοπάθεια είναι η Δυσλειτουργία Aντικοινωνικής Προσωπικότητας (Antisocial Personality Disorder ή APSD). Kατ? αρχήν θα αναφερθώ στην έννοια αυτού του όρου και δυσλειτουργίας όπως εννοείται επιστημονικά, βάσει του επιστήμονα καθηγητού Kλινικής Ψυχολογίας D.S. Holmes (1994).

Eξήγηση και βασικότερα συμπτώματα
A. Tο βασικότερο χαρακτηριστικό σύμπτωμα της Δυσλειτουργίας Aντικοινωνικής Προσωπικότητας (ψυχοπαθούς προσωπικότητας) είναι η έλλειψη ενοχής, ικανότητας αίσθησης ενοχής και μηδαμινής ή/και ανύπαρκτης φυσιολογικής ψυχολογικής έντασης και αντίδρασης στην καθημερινή ζωή. Eπί παραδείγματι, εάν ένα άτομο που είναι ψυχοπαθής διαπράξει ένα έγκλημα, ή συμπεριφερθεί με ένα είδος αντικοινωνικής συμπεριφοράς - που επηρεάζει άλλους αρνητικά - το άτομο αυτό δε δείχνει οποιουδήποτε είδους ενοχή, ψυχολογική ένταση ή μετάνοια για την πράξη του. Eπιπλέον, λόγω του ότι σε ένα δυσλειτουργικό άτομο τέτοιας φύσης δε διαφαίνεται η δυνατότητα του ψυχολογικού αυτοελέγχου, έτσι ώστε να συγκρατεί τις όποιες αντικοινωνικές ορμές του, ένα τέτοιο άτομο λειτουργεί και φαίνεται ως «χαλαρό», ήρεμο, αυθόρμητο και χαρακτηρίζεται από ένα είδος κακίας στη σκέψη, αντίληψη και διάθεση έναντι των άλλων και γενικά της ζωής.

B.  Tο δεύτερο βασικότερο σύμπτωμα της ψυχοπαθούς προσωπικότητας είναι ένα είδος ανεξέλεγκτου πόθου περί έντονης ανάγκης ηδονιστικής ικανοποίησης. Aυτή η ανεξέλεγκτη ψυχολογική ορμή τους/τις ωθεί στο να αποκτούν εκείνο που επιθυμούν, έτσι ώστε να ικανοποιηθούν χωρίς αίσθηση ενοχής περί των συνεπειών στα άτομα που θα στιγματίσουν ως στόχους για να χρησιμοποιήσουν γι? αυτά που θέλουν. Aυτό το χαρακτηριστικό της δυσλειτουργικής συμπεριφοράς τους, συνήθως τους/τις οδηγεί στο να βλάψουν άτομα στην κοινωνία που ζουν.

Γ.  Tο τρίτο - μεταξύ άλλων - εκ των βασικοτέρων συμπτωμάτων συμπεριλαμβάνει την επιπολαιότητα έκφρασης περί αισθημάτων άνευ ικανότητας αισθηματικής προσκόλλησης στα άτομα που είναι οι δέκτες αυτών των αισθημάτων. Δηλαδή, αυτές οι προσωπικότητες ανθρώπων, συνήθως εκφράζονται με αισθήματα αγάπης έναντι «στόχων», αλλά η συμπεριφορά τους δείχνει ακριβώς το αντίθετο (π.χ. εκδικητική συμπεριφορά, μίσος, κτλ.). Eπί παραδείγματι, ένα άτομο το οποίο έχει δυσλειτουργία αντικοινωνικής προσωπικότητας, δύναται να έχει αναρίθμητες σεξουαλικές σχέσεις, αλλά αυτές οι σχέσεις έρχονται και παρέρχονται χωρίς οποιαδήποτε επίδραση στο άτομο αυτό με οποιονδήποτε τρόπο. Eίναι απλά ένας τρόπος αυτοϊκανοποίησης. Eπίσης, ένα άλλο παράδειγμα πιθανών χαρακτηριστικών, στο είδος αυτής της δυσλειτουργίας, είναι ότι εάν κάτι το οποίο τα αντικοινωνικά / ψυχοπαθητικά άτομα στοχεύουν να αποκτήσουν και δεν το αποκτήσουν, ή απλά δεν τους δοθεί (π.χ. χρήματα, απόρριψη από πιθανή σχέση κτλ.), είναι πιθανόν τα άτομα αυτά να μετατραπούν σε πραγματικό εφιάλτη για τους στόχους (π.χ. άλλο ή/και άλλα άτομα) που έχουν επιλεγεί - εάν το επίπεδο της μάθησης είναι σε προχωρημένο βαθμό.
Eπικίνδυνα

Bάσει της προαναφερθείσας ερευνητικής πηγής, είναι χαρακτηριστικό το ότι αυτά τα άτομα συνήθως προκαλούν ζημιά (π.χ. ψυχολογική, σωματική) στα άτομα γύρω τους, ή/και στα άτομα που απλά συνδέονται μαζί τους, είτε συναισθηματικά, ψυχολογικά, είτε ακόμα και οικονομικά. O συνήθης κανόνας είναι ότι αυτά τα άτομα δεν είναι σωματικώς βίαια, αλλά σε προχωρημένου επιπέδου αυτού του είδους της δυσλειτουργίας δύναται να γίνουν επικίνδυνα (π.χ. σοβαρής μορφής κοινωνική επιθετικότητα, ανεξέλεγκτη εγκληματικότητα, συνεχής τάση προς πρόκληση σωματικής ή/και ψυχολογικής ζημιάς σε άλλα άτομα κτλ.).

Iστορικά, ο όρος Δυσλειτουργία Aντικοινωνικής Προσωπικότητας (Antisocial Personality Disorder / APD ή APSD), έχει εξελιχθεί μέσα από τέσσερα κυρίως στάδια επιστημονικής εξέλιξης ορολογίας. Aρχικά ο όρος αυτός δημιουργήθηκε από το συμπέρασμα ότι υπήρχε ένα είδος δυσλειτουργίας όπου άνθρωποι συμπεριφέρονται παράλογα ή ανάρμοστα, αλλά δεν είχαν οποιαδήποτε συμπτώματα άλλου είδους ψυχολογικής ή/και ψυχιατρικής δυσλειτουργίας/πάθησης. Aυτό το είδος παραφροσύνης αναφέρεται στη Λατινική ως manie sans delire (Pinel, 1806), δηλαδή παραφροσύνη άνευ παραληρήματος (lat: delire *eng: delirium *ελλ.: παραλήρημα). Eπιπλέον, βάσει του Prichard (1835) η όλη κατάσταση αναφέρεται και ως ηθική παραφροσύνη λόγω της ανάρμοστης συμπεριφοράς που συμπεριελάμβανε στοιχεία συμπεριφοράς όπως τα ψέματα, οι απάτες, οι κλοπές κτλ.

H δεύτερη φάση της εξέλιξης του όρου ψυχοπάθεια έλαβε μέρος όταν είχε γίνει πλέον αποδεκτή η ακαδημαϊκή και επιστημονική εισήγηση ότι η συγκεκριμένη αυτή δυσλειτουργία οφειλόταν σε οργανική ελαττωματικότητα στα μέρη του βιολογικού οργανισμού του ανθρώπου που είχαν αλληλένδετη συσχέτιση με τη λειτουργία των μελών του μυαλού, αρμοδίων για τη φυσιολογική λειτουργία ηθικής συμπεριφοράς. O πρώτος δε επίσημος όρος, για τα άτομα αυτού του είδους της δυσλειτουργίας, ήταν απλά ψυχοπαθής (Koch, 1891).

H έρευνα παραταύτα, κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, δεκαετίες του 1930 και 1940, το επίκεντρο της έρευνας περί της δυσλειτουργίας αυτής μεταφέρθηκε από το νευροφυσιολογικό τομέα στον ψυχολογικό και κοινωνικό τομέα, και η κύρια έμφαση είχε δοθεί στο πώς κοινωνικά και ψυχολογικά συνδέεται η ανάπτυξη της δυσλειτουργίας αυτής στον άνθρωπο. Bάσει αυτής της ιστορικής μεταφοράς της ερευνητικής έμφασης, υιοθετήθηκε ακόμα ένας όρος συνώνυμος του ψυχοπαθή, αυτός του κοινωνι(κ)οπαθή (Sociopath). Πρόσφατα, όμως, στην ιστορία της εξέλιξης των διαγνωστικών μεθόδων της ψυχολογίας, οι όροι ψυχοπαθής και κοινωνιοπαθής ή κοινωνικοπαθής, έχουν απαλειφθεί και αντί αυτών χρησιμοποιείται πλέον κλινικά ο όρος Δυσλειτουργία Aντικοινωνικής Προσωπικότητας. Eπίσης, στο όλο φάσμα της ψυχολογίας λαμβάνονται όλα πλέον υπόψη, έτσι ώστε να διαγνωσθεί ορθά ένα άτομο υπό την επήρεια αυτού του είδους της δυσλειτουργίας από τη νευροψυχολογική / νευροφυσιολογική πτυχή έως την ψυχαναλυτική και κοινωνική πτυχή της ζωής και γενικής λειτουργίας του ατόμου.

Tα κλινικά διαγνωστικά κριτήρια της δυσλειτουργίας αντικοινωνικής προσωπικότητας (βάσει του Dunner, 1997/II), συμπεριλαμβάνουν την παιδική και την ενήλικη ζωή του ανθρώπου. Eπί παραδείγματι, μεταξύ άλλων, ένα συγκεκριμένο κλινικό κριτήριο αφορά στην προ της ηλικίας των 15 ετών χρονική περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας το άτομο πρέπει να είχε φανερώσει προχωρημένου σταδίου δυσλειτουργική διαγωγή στη συμπεριφορά του (π.χ. σκληρότητα και κακοποίηση έναντι ζώων, φυγοπονία, κλεψιές, προβλήματα με τον νόμο, συμπεριφορά με χαρακτηριστικό την κακία έναντι άλλων ατόμων, κτλ.). Στην εφηβική και ενήλικη ζωή, μετά τα 15 χρόνια της ηλικίας, τα κλινικά κριτήρια για διάγνωση δυσλειτουργίας αντικοινωνικής προσωπικότητας βασίζονται στον κανόνα της καταπάτησης των δικαιωμάτων άλλων ανθρώπων και την ασυνειδησία προς τη σημασία του σέβεσθαι αυτά τα δικαιώματα των άλλων ατόμων. Συνοπτικά τα κλινικά κριτήρια βασίζονται κυρίως ως προς το εάν κάποιο είδος συμπεριφοράς έχει σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην ευημερία των άλλων ανθρώπων και της κοινωνίας γενικότερα. Eίναι επιπλέον σημαντικό ότι η συγκεκριμένη δυσλειτουργία συνήθως συνυπάρχει και με άλλου είδους κλινικές ψυχολογικές ή και ψυχιατρικές δυσλειτουργίες με τα πιο συχνά παραδείγματα, αυτά των δυσλειτουργιών ψυχολογικής έντασης και της κατάχρησης και εθισμού σε ουσίες.
Παραταύτα, στις HΠA, έρευνες εισηγούνται ότι άτομα τα οποία έχουν συγγένεια πρώτου βαθμού με άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν κατάσταση δυσλειτουργίας αντικοινωνικής προσωπικότητας, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα στο να αναπτύξουν αντικοινωνικές συμπεριφορές και εθισμό και κατάχρηση ουσιών, από άτομα που δεν έχουν τέτοιου είδους ιστορικό δυσλειτουργίας στην οικογένειά τους.

ΔιάγνωσηΦυσικά, οφείλω να αναφέρω ότι η διάγνωση της αντικοινωνικής δυσλειτουργίας προσωπικότητας είναι μια λεπτομερής και πολλές φορές χρονοβόρα διαδικασία και βασίζεται σε μια σειρά από διαγνωστικές ψυχολογικές έρευνες και αναλύσεις, όπως επίσης και επαγγελματική συνεργασία (professional consultation) μεταξύ ψυχολόγων και ψυχιάτρων όπου εξετάζονται όλα τα κριτήρια και από τις δύο αυτές επιστήμες, έτσι ώστε να διαγνωσθεί ορθά η ύπαρξη ή όχι της συγκεκριμένης δυσλειτουργίας ή εάν αφορά παρόμοια δυσλειτουργία ή όχι, ή εάν αφορά απόλυτα ιατρικές / νευροχημικές και ορμονικές πτυχές του ανθρώπου.

Tα επιστημονικά συμπεράσματα περί της προέλευσης ή και ανάπτυξης της συγκεκριμένης δυσλειτουργίας αφορούν στην πιθανή γενετική προέλευσή της ή τη σταδιακή ανάπτυξή της, οικογενειακά ή και κοινωνικά. Όμως, το σίγουρο είναι ότι γι? αυτήν τη συγκεκριμένη δυσλειτουργία, όπως και για τόσα άλλα πολύπλοκα είδη δυσλειτουργιών (π.χ. οι υποκατηγορίες των ειδών της σχιζοφρένειας κτλ.), πλέον, αναμένουμε στην ψυχολογία τα αποτελέσματα της ανάλυσης του γενετικού κώδικα του ανθρώπου που αδιαμφισβήτητα θα απαντήσει σε αναρίθμητες ερωτήσεις περί αμέτρητων πτυχών του ανθρώπινου ψυχολογικού οργανισμού.

δρ Aνδρέας Σπανός Kλινικός και Σύμβουλος Ψυχολόγος, Kοινωνιολόγος

psixologikosfaros.gr

Δείτε ακόμη:


Πώς αναγνωρίζουμε την προσωπικότητα ενός ψυχοπαθούς; 

Οι επιστήμονες θεωρούν οτι υπάρχουν δυο κατηγορίες : οι ψυχοπαθείς και οι κοινωνιοπαθείς.
Οι ψυχοπαθείς είναι εκείνοι οι ασθενείς που μπορούν να γίνουν βίαιοι  και ο λόγος της ψυχοπάθειας τους έχει να κάνει με κληρονομικούς λόγους.
Οι κοινωνιοπαθείς ανήκουν πάλι στη πιο "ήρεμη" κατηγορία και οι επιστήμονες θεωρούν οτι ανέπτυξαν αυτή τη συμπεριφορά λόγω των συνθηκών στις οποίες μέσα μεγάλωσαν. Παρακάτω βλέπουμε τα βασικά κριτήρια για να χαρακτηρίσουμε κάποιον ώς ψυχοπαθή.

Δεν νοιάζονται

Οι  ψυχοπαθείς περιγράφονται  ως αναίσθητοι  και ψυχρά αδιάφοροι  ως προς  τα συναισθήματα των άλλων .  Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι αυτό έχει να κάνει και με τη δομή του εγκεφάλου. Οι εγκέφαλοι των ψυχοπαθών έχουν βρεθεί να έχουν αδύναμες συνδέσεις μεταξύ των συστημάτων που έχουν να κάνουν με τα αισθήματα  του εγκεφάλου. Οι ψυχοπαθείς δεν είναι καλοί επίσης στην ανίχνευση φόβου στα πρόσωπα των άλλων ανθρώπων (Blair et al., 2004).  Επίσης οι ψυχοπαθείς δεν αισθάνονται αηδία (π.χ. μια εικόνα ενός ακρωτηριασμένου ζώου δεν θα του κάνει αίσθηση ώστε να τον αηδιάσει)

Είναι ρηχοί συναισθηματικά

Συναισθήματα όπως :  ντροπή και ενοχές, είναι άγνωστα αισθήματα για έναν ψυχοπαθή.  Οι ειδικοί λένε ότι οι ψυχοπαθείς παρουσιάζουν μια παντελής έλλειψη  ενοχής και ντροπής ειδικά όταν βρίσκονται μπροστά σε καταστάσεις που ο μέσος άνθρωπος θα αντιδρούσε με κάποιο είδος ενοχής. Επίσης, οι ψυχοπαθείς είναι γνωστοί για την έλλειψη φόβου.  Ο μέσος άνθρωπος όταν περιμένει να γίνει κάτι και γνωρίζει ότι πρόκειται να πονέσει ή ακόμα καλύτερα δεν γνωρίζει τι θα γίνει, και μόνο η σκέψη του επικείμενου πόνου, ενεργοποιεί ένα συγκεκριμένο μέρος στο κέντρο του εγκεφάλου.  Αυτό δεν γίνεται  στους ψυχοπαθείς.

Είναι ανεύθυνοι

Τα άτομα που πάσχουν από ψυχοπάθεια δεν αναλαμβάνουν καθόλου την ευθύνη των πράξεων τους. Αντιθέτως, «ρίχνουν» τις ευθύνες στους άλλους ακόμα και σε κάτι που μπορεί να είναι πασιφανές ότι φταίγαν εκείνοι. Θα το παραδεχτούν μόνο αν πιεστούν αρκετά αν και πάλι δεν θα εμφανίσουν κανένα ίχνος ντροπής ή ενοχής.

Δεν είναι ειλικρινείς

Οι ψυχοπαθείς μπορούν να πουν ψέματα για κάτι και να κοιτάνε το συνομιλητή τους κατάματα χωρίς να θεωρούν ότι  κάτι κάνουν λάθος.  Ακόμα και κάποιος τους «ξεμπροστιάσει», το άτομο που έχει ψυχοπάθεια δεν πρόκειται να αλλάξει τη στάση του , ούτε να παραδεχτεί το λάθος του, πόσο μάλλον να δείξει κάποιο αίσθημα ντροπής.

Έχουν υπέρμετρη αυτοπεποίθηση

Οι ψυχοπαθείς συνήθως έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση.  Έχουν την αίσθηση ότι είναι υπεράνω όλων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση  ασθενή που νόμιζε ότι είναι η καλύτερη κολυμβήτρια στο κόσμο.

Δεν προσαρμόζoνται σε αλλαγές

Το κύριο χαρακτηριστικό της ψυχοπάθειας είναι ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν καλά σε κάποιο έργο που τους έχει ανατεθεί καθώς δεν μπορούν να «φιλτράρουν»  τις οποιαδήποτε αλλαγές προκύψουν  από την ώρα που θα αναλάβουν να φέρουν εις πέρας το έργο που τους ανατέθηκε. Ο μέσος άνθρωπος , όταν αναλαμβάνει να κάνει κάτι μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που θα φερθεί, το τι θα πει κτλ, ανάλογα με τη κατάσταση που επικρατεί. Ο ψυχοπαθής δεν μπορεί να προσαρμοστεί σε αυτό.

Είναι εγωιστές

Οι ψυχοπαθείς τείνουν να είναι αρκετά εγωιστές. Συγκεκριμένα οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν τη κατάστασή τους ως «παθολογικό εγωισμό» , που πολλές φορές συνοδεύεται με έναν « παρασιτικό» τρόπο ζωής.

Δεν μπορούν να κάνουν σχέδια για το μέλλον

Οι ψυχοπαθείς δεν μπορούν να προγραμματίσουν τη ζωή τους. Οι ειδικοί λένε ότι οι ψυχοπαθείς δεν μπορούν να θέσουν μακροχρόνιους στόχους.

Γίνονται βίαιοι

Είναι γεγονός ότι οι ψυχοπαθείς δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα νεύρα τους, είναι γενικά ευερέθιστοι και μπορεί να έχουν βίαια ξεσπάσματα όταν κάποιος τους ενοχλήσει .

Για την ψυχοπαθητικη (αντικοινωνικη) διαταραχη προσωπικοτητας 

Sociopath= Ψυχοπαθητικός, ή αλλιώς αντικοινωνική διαταραχή προσωπικότητας
Οι αντικοινωνικοί ασθενείς είναι οι λιγότερο δημοφιλείς στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας ενώ ταυτόχρονα προκαλούν και το μεγαλύτερο φόβο.

Ο όρος «αντικοινωνικός» αναφέρεται περισσότερο στις κοινωνικές προεκτάσεις αυτής της ψυχολογικής προδιάθεσης, ενώ ο όρος «ψυχοπαθητικός» ή «ψυχοπαθής» χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει ή να περιγράψει μόνο ένα πιο περιορισμένο τμήμα από το ευρύτερο φάσμα των ανθρώπων με την αντικοινωνική προδιάθεση.

Ενώ οι ακραίοι ψυχοπαθείς δεν επιδέχονται θεραπείας (Stone 2000) τα άτομα με αντικοινωνικές τάσεις είναι δυνατόν να επηρεαστούν θετικά, θεραπευτικά.

Τα άτομα με αυτά τα χαρακτηριστικά (Ψυχοπάθειας) μπορούν να σχηματίσουν  ένα ευρύ φάσμα. Στη μία άκρη είναι οι ακραίοι ψυχωτικοί, αποδιοργανωμένοι, σαδιστές και παρορμητικοί (δολοφόνοι, βιαστές, κ.ο.κ )-δηλαδή άτομα με ψυχωτική /μεταιχμιακή-οριακή δομή που έχει ως βάση την αποτυχία δημιουργίας συναισθηματικού δεσμού με τους γύρω.
Στην άλλη άκρη του ίδιου φάσματος «κατοικούν» οι σαγηνευτικοί, ραφιναρισμένοι αστοί (φίδια με κουστούμια- Biondi & Hecox 1992). Αυτοί έχουν πολλές φορές υψηλή λειτουργικότητα, είναι άτομα ικανά και μπορούν να πετύχουν πολλά πράγματα, ίσως και περισσότερα από τους ανθρώπους του περιβάλλοντός τους. Ωστόσο δεν περιορίζονται από ηθικές ή άλλες αναστολές και ενδιαφέρονται βασικά για το πως θα επιβάλλουν τη βούλησή τους, πως θα κατακτήσουν το στόχο τους.

Το βασικό κίνητρο του ψυχοπαθητικού είναι να την φέρει στους άλλους, να τους εκμεταλλευτεί σκόπιμα, για να πετύχει τους σκοπούς του.

Σε αυτό το πλαίσιο η χαρακτηριολογική ψυχοπάθεια ουδεμία σχέση έχει με την ακραία ή την εγκληματική συμπεριφορά, έχει όμως βαθιά σχέση με τα εσωτερικά κίνητρα του ατόμου.
Στο ζήτημα αν ένας ψυχοπαθητικός είναι προδιαγεγραμμένος να έχει παραβατικότητα, καλό θα ήταν να μιλήσουμε για τα εγγενή στοιχεία και ψυχολογικές τάσεις ενός ανθρώπου που σηματοδοτούν το ταμπεραμέντο του. Τα βρέφη έχουν κληρονομικές, «έμφυτες» διαφορές ως προς διάφορα χαρακτηριστικά τους, όπως είναι η ενεργητικότητα, η επιθετικότητα, η αντιδραστικότητα σε ποικίλα ερεθίσματα κ.ο.κ.

Τα αντικοινωνικά άτομα χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη εγγενή επιθετικότητα. Όμως, η γενετική προδιάθεση μπορεί να τροποποιηθεί σημαντικά από την πρώιμη εμπειρία στη ζωή του ανθρώπου. Τα γονίδια μπορούν να «ενεργοποιούνται» και να «απενεργοποιούνται», η ισορροπία στους νευροδιαβιβαστές να αλλάζει με την εμπειρία του ατόμου. (Τα άτομα με μία συγκεκριμένη παραλλαγή ενός γονιδίου) έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν βίαιη συμπεριφορά αν υποστούν κακομεταχείριση.

Η παραμέληση, η κακοποίηση και η κακομεταχείριση μπορούν να επηρεάσουν την ανάπτυξη του ενός τμήματος του εγκεφάλου, του κογχομετωπιαίου φλοιού, στον οποίο εδράζεται το εγκεφαλικό κέντρο της ηθικής στον εγκέφαλο.

Άρα, η επιθετικότητα των αντικοινωνικών μπορεί να είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης γονιδίων και εμπειρίας.

Οι αντικοινωνικές προσωπικότητες έχουν χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης και οι διαγνωσμένοι ψυχοπαθείς εμφανίζουν χαμηλή αντιδραστικότητα στο αυτόνομο νευρικό σύστημα. Αυτό μπορεί να εξηγήσει την ανάγκη τους για διέγερση, και την αποτυχία τους στη μάθηση από την εμπειρία. Ενδεχομένως παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης (ορμόνης στρες) και υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης. Παρουσιάζουν δε ελλειμματική συναισθηματική ρύθμιση και μεγαλύτερο κατώφλι ηδονικής διέγερσης. Χρειάζονται λοιπόν πολύ εντονότερη και συγκλονιστική εμπειρία για να αισθανθούν ζωντάνια και ευεξία. Προτιμούν τη δράση από τη συζήτηση, δεν αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, μπορούν όμως να μιλήσουν γι’ αυτά. Τα πιο συνηθισμένα συναισθήματα που βιώνουν είναι είτε οργή είτε μανιακή ευθυμία.

Τα ψυχοπαθητικά άτομα δεν έχουν αίσθημα ηθικής ή ντροπής. Θα κομπάσουν για τις δολοπλοκίες και τις κοροϊδίες. Έχουν μία κακή αίσθηση μεγαλείου και θέλουν να θριαμβεύουν σαδιστικά απέναντι στους άλλους.

Αυτά τα άτομα συνήθως αποποιούνται την προσωπική τους ευθύνη, αποδίδοντας σε αυτό που διέπραξαν μικρότερη σημασία. Αν ερωτηθούν για περισσότερες πληροφορίες συνήθως εκφράζουν μεταμέλεια όχι για την παραβατικότητα αλλά για τη σύλληψη τους, για το «ξεσκέπασμά» τους.

Με την πάροδο των ετών, πολλά ψυχοπαθητικά άτομα, ιδιαίτερα αυτά που έχουν αποφύγει έντονες  αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές ή τη φυλάκιση για τις παραβατικές τους πράξεις «εξουθενώνονται» κατά κάποια έννοια στη μέση ηλικία και γίνονται έντιμοι. Οι βασικοί λόγοι είναι ενδεχομένως η φθίνουσα σωματική ρώμη και η μείωση των ορμονικών εκκρίσεων.
Ο David Berkowitz, μανιακός δολοφόνος άρχισε να διαπράττει φόνους νεαρών γυναικών όταν έμαθε ότι η βιολογική του μητέρα ήταν μία γυναίκα ανήθικη και δεν είχε καμία σχέση με την εξιδανικευμένη εικόνα που ο ίδιος είχε πλάσει στο μυαλό του γι’ αυτήν. Όντας υιοθετημένος αφηνίασε όταν η φαντασίωσή του ότι η “πραγματική” του μητέρα ήταν μία καταπληκτική γυναίκα, μετατράπηκε σε απατηλή εικόνα.

Αυτό το σημείο καμπής όπου η μη ρεαλιστική εικόνα εαυτού (εικόνα ανωτερότητας) μετατρέπεται στη συνειδητοποίηση της μετριότητας μπορεί να οδηγήσει σε προσπάθεια διάσωσης της αυτοεκτίμησης μέσω της επίδειξης δύναμης με αποτέλεσμα ακόμα και την καταφυγή σε εγκληματικές ενέργειες και παραβατικότητα.

psychiatriki.com








18/10/16

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ & ANISE KOLTZ, 31/10/2016 INSTITUT FRANCAIS

Κύκλος «Λέξεις επί Σκηνής»



31.10.2016, 19.00' | IFG

Με τη συμμετοχή της Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλλου.

Αυτή η βραδιά θα μας επιτρέψει να ανακαλύψουμε την ποιήτρια του Λουξεμβούργου Anise Koltz, με την ευκαιρία της κυκλοφορίας ενός νέου τόμου της σειράς Ποίηση του εκδοτικού οίκου Gallimard (Somnambule du jour) όπου παρουσιάζεται επιλογή ποιημάτων της.

Η Anise Koltz γεννήθηκε στο Μεγάλο Δουκάτο του Λουξεμβούργου και εκεί ζει πάντα, στην πολυαγαπημένη της πατρίδα. Εξαιτίας της γερμανικής Κατοχής στον τελευταίο πόλεμο υποχρεώνεται να στραφεί προς τον γερμανικό πολιτισμό. Τα πρώτα της λοιπόν βιβλία εκδίδονται στο Λουξεμβούργο και στη Γερμανία. Όμως από τη δεκαετία του ’80 γράφει πλέον μόνο στα γαλλικά.

«Η γλώσσα μας είναι ιερή. Ας την προστατεύουμε, ας την προσέχουμε σαν μια φωτιά που δεν πρέπει να σβήσει ποτέ γιατί είναι αυτή που πρέπει να φωτίσει τον κόσμο.»

Η Anise Koltz έρχεται να μοιραστεί το υψηλό της όραμα για την αποστολή της λογοτεχνίας με την ποιήτρια Κική Δημουλά, μια εξέχουσα φυσιογνωμία της σύγχρονης ελληνικής ποίησης. Η Δημουλά είναι μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και επίτιμη διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Έχει τιμηθεί πολλές φορές από την ελληνική πολιτεία (Μεγάλο Βραβείο Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου της το 2010) και από την Ακαδημία Αθηνών (Αριστείο των Γραμμάτων για το σύνολο του έργου της το 2001) ενώ το 2009 της απονεμήθηκε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας. Έχει υπογράψει 13 ποιητικές συλλογές και 4 δοκίμια. Το έργο της ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα αφού έχει μεταφραστεί μεταξύ άλλων στα γαλλικά, στη συλλογή Ποίηση του οίκου Gallimard.

Αυτή η εξαιρετική συνάντηση, την οποία θα συντονίσει η μεταφράστρια και κριτικός λογοτεχνίας Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλλου, θα διανθιστεί με εικόνες από ντοκιμαντέρ και με μουσικές εκτελέσεις από την Carole Hecker-Biever (κλαρινέτο) και την Ευγενία Βοτανοπούλου-Ιατρού (πιάνο).

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου στην Ελλάδα | Υπουργείο Πολιτισμού του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου στην Ελλάδα

Ελεύθερη είσοδος
Ταυτόχρονη μετάφραση


Kiki Dimoula et Anise Koltz : deux grandes voix de la poésie européenne dont nous mettrons les mots en scène

Cycle « Mots en scène »

31.10.2016, 19h00 | IFG

Avec la participation de Cécile Margellos.

La soirée permettra de découvrir la poétesse luxembourgeoise, Anise Koltz, à l’occasion de la publication d’un nouveau volume de la collection Poésie / Gallimard, Somnambule du jour, qui présente ses poèmes choisis.

Anise Koltz, née au Grand-Duché du Luxembourg, a toujours vécu dans son pays d’origine auquel elle est très attachée. Du fait de l’occupation des Allemands pendant la dernière guerre, elle est obligée de s’orienter vers la culture allemande. Ses premiers livres sont donc édités au Luxembourg et en Allemagne. Mais dès les années 1980, elle n’écrit plus qu’en français.

« Notre langue est sacrée. Protégeons-la, veillons-la comme un feu qui ne doit jamais s’éteindre, car c’est lui qui doit éclairer le monde. »

Elle vient partager sa haute vision de la mission littéraire avec la poétesse Kiki Dimoula, figure de proue de la poésie grecque contemporaine. Dimoula est membre de l’Académie d’Athènes et Docteur honoris causa de l’université de Thessalonique. Plusieurs fois primée par l’État grec (Grand Prix de littérature pour l’ensemble de son œuvre en 2010) et par l’Académie d’Athènes (Prix d’excellencelittéraire pour l’ensemble de son œuvre en 2001), elle est aussi lauréate du Prix européen de littérature 2009. Elle est l’auteur de treize recueils de poèmes et de quatre essais. Son œuvre dépasse les frontières helléniques puisqu’elle est traduite notamment en français dans la collection Poésie de Gallimard.

Cette rencontre exceptionnelle, animée par Cécile Inglessis-Margellos, traductrice et critique littéraire, sera illustrée par des documentaires et accompagnée d’interprétations musicales par Carole Hecker-Biever (clarinette) et Evgenia Votanopoulou-Iatrou (piano).

En partenariat avec l’Ambassade du Grand-Duché de Luxembourg en Grèce | Ministère de la culture du Grand-Duché de Luxembourg

Entrée libre
Τraduction simultanée


Institut Français d'Athènes - Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

16/10/16

Η σκέψη της ημέρας !




Στην ελληνική μυθολογία η Καλυψώ ήταν γνωστή Νύμφη, κόρη του Άτλαντα και της Πλειόνης ή του θεού Ηλίου και της Περσηίδας. Ζούσε στη νήσο Ωγυγία, που οι αρχαίοι συγγραφείς τοποθετούν στη δυτική Μεσόγειο (συγκεκριμένα έχει προταθεί μεταξύ άλλων ότι ήταν στη Θέουτα, απέναντι από το Γιβραλτάρ, ή το νησί Γκόζο δίπλα στη Μάλτα), ενώ αναφέρεται συχνά και απλώς ως «το Νησί της Καλυψώς».

Η Καλυψώ κατοικούσε σε ένα μεγάλο σπήλαιο, κοντά στην είσοδο του οποίου υπήρχαν φυσικοί κήποι, ιερό δάσος και πηγές. Εκεί περνούσε την ημέρα της η Νύμφη, κλώθοντας και υφαίνοντας με τις υπηρέτριές της, που ήταν και αυτές Νύμφες.

Η Καλυψώ υποδέχθηκε τον Οδυσσέα στο νησί της ως ναυαγό. Στην Οδύσσεια (ραψωδίες ε και η) αναφέρεται ότι η Καλυψώ τον ερωτεύθηκε και γι' αυτό τον κράτησε κοντά της επί επτά χρόνια. Σύμφωνα με άλλους συγγραφείς, ο Οδυσσέας έμεινε με την Καλυψώ δέκα χρόνια ή και ένα μόνο έτος. Η Καλυψώ του υποσχόταν ότι θα τον έκανε αθάνατο, αλλά ο Οδυσσέας δεν εγκαταλείφθηκε στη γοητεία της, γιατί ο βαθύτερος εσωτερικός πόθος του ήταν η επιστροφή του στην Ιθάκη.

Με την παράκληση της θεάς Αθηνάς ο Δίας έστειλε τον Ερμή στην Καλυψώ για να της ζητήσει να αφήσει τον Οδυσσέα να φύγει. Μετά από αυτό, η Καλυψώ με μεγάλη της λύπη τον άφησε να φύγει, αφού πρώτα του έδωσε ξυλεία και πανί για να κατασκευάσει μία σχεδία, καθώς και προμήθειες (ακόμα και «μαύρο κρασί») για το ταξίδι του. Επίσης του υπέδειξε ποιους αστέρες να παρατηρεί για να ρυθμίζει την πορεία του.

Μεταγενέστεροι μύθοι αναφέρουν ότι ο Οδυσσέας και η Καλυψώ απέκτησαν μαζί ένα γιο, τον Λατίνο ή τον Αύσονα (που αργότερα εγκαταστάθηκε στην Ιταλία), ενώ ο Ησίοδος(Θεογονία, Β 1017-1018) αναφέρει δύο γιους τους, τον Ναυσίθοο και τον Ναυσίνοο. (Ο Ναυσίθοος αυτός δεν πρέπει να συγχέεται με τον βασιλιά των Φαιάκων Ναυσίθοο που αναφέρεται στην Οδύσσεια).

wikipedia

Ισχυρός σεισμός 5,2 βαθμών στα Ιωάννινα, μετασεισμοί !





Ιωάννινα
Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 5,2 βαθμών ταρακούνησε στις 23:14 του Σαββάτου τα Γιάννενα. O σεισμός έγινε αισθητός σε ολόκληρη την Ήπειρο. 

Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται σε απόσταση 12χλμ. βορειοδυτικά των Ιωαννίνων και 3χλμ. νότια του Παρακάλαμου και είχε εστιακό βάθος 17 χιλιόμετρα. Ο σεισμός είχε διάρκεια και προηγήθηκε βοή.

Σεισμική δόνηση μεγέθους 4,2 βαθμών σημειώθηκε, στις 02:06, σχεδόν δύο ώρες μετά την πρώτη δόνηση εντείνοντας φόβο στους κατοίκους. Η έντονη μετασεισμική ακολουθία δεν σταμάτησε εκεί: Στις 3:09 έγινε σεισμός 4,4 βαθμών και στις 3:41 ακολούθησε ένας ακόμη δυνατός σεισμός 4,8 βαθμών και, λίγα λεπτά αργότερα, στις 4:47 μία ακόμη δόνηση των 4,4 βαθμών. 

Της αρχικής ισχυρής σεισμικής δόνησης ακολούθησαν και δύο μετασεισμοί μικρότερης έντασης. Στις 23:22 σημειώθηκε σεισμός μεγέθους 3,5 βαθμών και στις 23:33 μεγέθους 3,2. Η μετασεισμική ακολουθία είναι έντονη και οι δονήσεις άνω των 4 βαθμών που ακολούθησαν στη συνέχεια ήλθαν να εντείνουν την ανησυχία των κατοίκων. 

Η έντονη σεισμική δραστηριότητα συνεχίζεται και όλα δείχνουν ότι οι κάτοικοι της Ηπείρου, πέρασαν μία ανήσυχη νύχτα έξω από τα σπίτια τους. 

Ρωγμές σε σπίτια στο Καλπάκι

Από το σεισμό έχουν υποστεί ρωγμές σπίτια στο Καλπάκι, όπως επίσης και ένα μοναστήρι στους Ασπραγγέλους και ένα παρεκκλήσι της μονής Βελλά. Επίσης, οι κάτοικοι σε αρκετές περιοχές των Ιωαννίνων και ειδικά στα χωριά του Πωγωνίου και της Ζίτσας πετάχτηκαν έξω από τα σπίτια τουs. Η σεισμική δόνηση έγινε ιδιαίτερα αισθητή και στην Κέρκυρα, την Πρέβεζα, την Άρτα και τη Θεσπρωτία. 

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική δεν υπάρχουν για την ώρα κλήσεις για παροχή βοήθειας. Ωστόσο έχουν σημειωθεί μικρές κατολισθήσεις, κυρίως λόγω της μορφολογίας του εδάφους στην περιοχή κοντά στο επίκεντρο.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας έχει κινητοποιηθεί και κατευθύνθηκε προς τις περιοχές όπου βρίσκεται το επίκεντρο. Ο προϊστάμενος της Πολιτικής Προστασίας, Δημήτρης Μαυρογιώργος, ανέφερε ότι ο σεισμός προκάλεσε πτώσεις βράχων και προβλήματα στο οδόστρωμα σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου. Οι ζημιές εντοπίζονται κυρίως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νομού Ιωαννίνων, στους δήμους Πωγωνίου και Ζίτσας.

Στην Κέρκυρα, όπου επίσης έγινε ιδιαίτερα αισθητή η δόνηση, δεν αναφέρονται ζημιές. Όπως ανάφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ιονίων Νήσων, Ευθύμης Γεωργακόπουλος: «Ο σεισμός έγινε έντονα αισθητός σε όλο το νησί, (αλλά) μέχρι αυτή την ώρα δεν έχουν αναφερθεί στην Πυροσβεστική Υπηρεσία έκτακτα περιστατικά». Αρκετοί κάτοικοι επικοινώνησαν με την Αστυνομία και την Πυροσβεστική Υπηρεσία, πάντως στο νησί επικράτησε απόλυτη ηρεμία.


Newsroom ΔΟΛ
Νews.in.gr

14/10/16

''Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΞΕΝΟΣ'' Σάββατο,15/10/2016, Θέατρο Παπαδημητρίου,Χαλκίδα!


«Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΞΕΝΟΣ»

   Το ντοκυμαντέρ "Ο Δικός μας Ξένος" προβάλλεται
στο DOCFEST 2016 της Χαλκίδας.

Το Σάββατο 15 Οκτώβρη στις 10:55' στο Θέατρο Παπαδημητρίου.